V běhu času
start provozu zoo – 08/2011
. zahájení procesu odstranění nepovolených staveb - 09/ 2011
. o zoo se zajímají kriminalisté, obvinili L.H. z podvodů – 11/2013
. L.H. nabízí zadluženou zoo kraji i Táboru k odkupu – 02/2014
. stíhání L.H. je zrušeno, ale tr. řízení stále pokračuje – 03/2014

Libor Hrubý, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Zoologická zahrada Tábor Větrovy má telefon vypnutý. „Nekomunikují ani s námi, je u nich mrtvo," říká v nadsázce členka samosprávy Větrov Věra Šimková, „ale nějací lidé ještě do zahrady chodí," dodává k provozu.

Co tedy stojí za neschopností splácet dluhy, si můžeme jen přečíst v podaném návrhu k soudu. Vysvětlení je kuriózní, ale nepřekvapující: za úpadek mohou novináři, zastupitelé, úředníci a stavební firma. Novináři za zkreslující články, táborští zastupitelé svou záští, úřady pak nezákonnými rozhodnutími a stavební firma nekvalitní prací. V důsledku toho nedostali dotaci a přišly exekuce na majetek. Teď už nejsou peníze ani pro zaměstnance, dodavatele či státní instituce. O zahradu se také již 11 měsíců zajímají kriminalisté.

Ani to však nic nemění na tom, že město pokračuje 
v přípravě stavby parkoviště, k němuž dala impulz zoo. Návštěvníci totiž auty ucpávali všechny ulice. „Provoz zoo se komplikuje, Hýlačka se taky určitě teď nezačne, tak proč parkoviště? Nevidíme pro něj důvod," avizoval Ladislav Šedivý, že klub KSČM budování nepodpoří. 

Jenže Větrovští důvod vidí i bez existence zoologické zahrady. „Parkoviště se zoo nesouvisí a bude využíváno nejen pro Hýlačku, protože se tu buduje přírodní biotop, takže se očekává nárůst lidí," vysvětluje Věra Šimková.

I zastupitelka Irena Ravandi, která je rovněž z Větrov, upozorňuje, že v prostoru se pohybuje hodně malých dětí, především fotbalistů. „To parkoviště si zaslouží, máme tam i parket a dva tenisové kurty," přesvědčovala kolegy.

Výkup pozemků na parkoviště, které Táboru za výhodné ceny nabídly sousední Radimovice, schválilo 19 hlasů. Podle Karla Hotového z odboru investic teď běží fáze územního řízení, náklady stavby uhradí město. Mohlo by jít zhruba o pět milionů.