Hala ze sedmdesátých let minulého století původně zastřešovala otevřené kluziště. Lední sporty však už nejsou záležitostí jen zimního období, lidé si tu zabruslí od srpna do března.

Udělat kvalitní ledový povrch není jednoduché. Během mírných zim a teplých podzimů je to energeticky náročný úkol. Po výměně interiérového osvícení přichází na řadu nákladnější část.

Rekonstrukce I. etapa: Nově nainstalováno 90 LED svítidel ve třech intenzitách svícení, která zajišťují světelný komfort divákům i hráčům na ledové ploše. II. etapa: Výměna všech oken a dveří, bočního opláštění a střešní krytiny včetně instalace nové vzduchotechniky.

UŠETŘÍ HODNĚ ENERGIE

Zhotovitel už dle místostarosty města Pavla Lintnera pracuje na zateplení stěn a střechy, což přinese roční úsporu 182 megawatthodin a sníží spotřebu o 28 procent.

„V další fázi pracovníci vyčistí a posléze natřou ocelové konstrukce. Střešní krytinu i boční opláštění nahradí sendvičové izolační PUR panely,“ upřesnil.

Tyto úpravy tepelně zaizolují prostory stadionu a tím v teplých obdobích sníží i energetické náklady na přípravu ledu.

NOVÉ ODVĚTRÁVÁNÍ

Halu vybaví i novou vzduchotechnikou. „Ta zajistí větrání a odvlhčení vnitřních prostor včetně šaten,“ dodal. Město kvůli rekonstrukci od 3. dubna uzavřelo chodník vedoucího kolem silnice E55, kde bude stát lešení. V těchto místech nelze ani parkovat. Omezení potrvá do 17. června.

Žádné jiné komplikace občané čekat nemusí. „I přesto, že dodavatel bude ještě vykonávat některé práce, dohodli jsme se, že provoz stadionu neomezíme a zahájíme sezónu jako v jiných letech v polovině srpna,“ uzavřel místostarosta Pavel Lintner. Hotovo by mělo být do konce září letošního roku. Rok 2020 bude rokem zkušebním.

ROLBA DOSLOUŽILA

V únoru navíc 18 let starou rolbu nahradila zbrusu nová elektrická kolegyně, na kterou je pětiletá záruka. Zařízení stálo 3,9 milionu korun.

O novém přírůstku se rozhovořil správce tělovýchovných zařízení města Michal Pánek.

„Stará rolba už dosloužila, byla poruchová a vypovídala službu. Opravy se nám nevyplácely. Museli jsme si půjčovat rolbu za tisíce korun z Tábora,“ osvětlil důvody pořízení nového stroje.

Původní rolba disponovala naftovým motorem, který byl upraven na plynový pohon. „Nové zařízení funguje úplně jiným způsobem, má kvalitnější ořezávačku mantinelů. Spoustu parametrů údržby ledu si hlídá samo. Kvalita ledové plochy je výrazně lepší,“ popsal výhody.

Má další funkce jako zametání či mytí ledu. „Technicky je úplně jinde než původní rolba, když je vidím obě zaparkované vedle sebe, tak mohu říci, že je to nebe a dudy,“ porovnal na závěr.