Ten obrázek zná každý, kdo se občas pohybuje kolem Černých mostů. Po jednom z nich neprojíždí pouze vlak, ale běžně se tu pohybují lidé, kteří si tak krátí cestu.

„Nyní se jeví velká šance získat dotaci na vybudování lávky pro cyklisty a pěší, která by vedla paralelně s železničním mostem," naznačil starosta Jiří Fišer řešení, které by mělo zamezit pohybu lidí po kolejišti, a zvýšit tak jejich bezpečnost, když běžné zákazy nepomáhají.
Jde o most, po němž projíždí vlak do Bechyně a projekt na lávku již existuje.

Pokud Tábor uspěje v 18. výzvě Regionálních operačních programů, má možnost
z dotace pokrýt až devadesát procent nákladů. Na táborskou kasu by pak místo zhruba dvaceti milionů zbývaly pouze dva.
Podat žádost o dotaci musí radnice do dubna, výsledek by mohla znát na podzim.

„Pak bychom stavbu lávky museli připravit a realizace by přišla v úvahu až v příštím roce," dodal starosta.
Jiří Fišer upozornil, že
v případě neúspěšného řízení ze stavby samostatné lávky nad Budějovickou ulicí sejde.
Radní počítají, že lávka ocelové konstrukce prospěje 
i provozu aut na Budějovické ulici, neboť by snížila frekvenci času pro přechod pěších, a tím urychlila průjezd vozidel.
Jak doplnil tajemník úřadu Lubomír Šrámek, lávku se nepodařilo prosadit při výměně mostu. Nový Tábor dostal v roce 2012.