Svou dávku adrenalinu stravuje i ústecká radnice. Lidé z Táborské ulice se bouří a mluví o nedemokratickém státě.
Stejně jako Táborští, i oni mají v ulici, kde bydlí a pracují, přijít o místa k parkování. Vyzývají radnici, aby se jim postavila tváří v tvář a vše vysvětlila.
„Zákaz stání je již schválen, a nás se nikdo neptal! Zastupitelé rozhodli o nás bez nás,“ nesouhlasí Jarmila Moosová, která bydlí v ulici, jež vede od Apolla k sídlišti Nad Lužnicí.


Až na náměstí?

„Rodiče mají jednu garáž. Kde budeme parkovat naše auto, absolutně nechápu. Podle všeho asi až na náměstí, vzdáleném stovky metrů,“ doplňuje i Zuzana Vančatová. Podle jejího názoru budou na vyprázdněné ulici jezdit řidiči jako blázni.
„Nikomu se nápad nelíbí a časem možná dojde i na petici,“ míní.
Radnice chce totiž zatrhnout parkování v celé jedné polovině délky Táborské ulice. V druhé polovině ponechá možnost parkování pouze na jedné straně. Podle Josefa Beránka, referenta dopravy ve městě, je důvodem neúnosná dopravní situace, kdy zaparkovaná auta neumožňují plynulý a bezpečný provoz.
Silnici v této ulici lemují pouze rodinné domy; jejich majitelé byli zvyklí parkovat před svým domem. Teď bombardují internetovou diskusi města nespokojenými připomínkami. „Řada lidí pracuje doma, kde mají svou živnost, a jezdí k nim třeba i zákazníci. Kde potom zaparkují, netuším,“ říká Moosová, které vadí, že parkování v druhé polovině ulice již nikomu nevadí.
„Jezdím tudy odjakživa, a přesto, že tu stála zaparkovaná auta, si podle mého lidé na situaci zvykli. Řidiči se navzájem slušně vyhýbali a dávali si přednost. Na zaběhnutý trend zde byli všichni zvyklí,“ konstatoval řidič Pavel Stránský ze sídliště Nad Lužnicí.
Radnice na vlnu nespokojenosti reagovala okamžitě a s některými obyvateli ulice se Beránek sešel osobně.


Změna jízdy
„U paní Vančatové jsem byl osobně a minulý čtvrtek jsem vedl malé jednání s dalšími třemi občany z Táborské ulice. Každý má ale jiný názor a na společném závěru jsme se neshodli. Má jediná rada zněla – iniciujte zavedení jednosměrné ulice,“ popsal průběh jednání Beránek, který očekával reakce při pondělních hovorech s občany.
„Nikdo se neozval, žádná reakce k Táborské ulici,“ upřesnil.
Podle policejního dopravního inženýra Tomáše Cihelny mluví zákon jasně – jízdní pruh musí být široký tři metry. V případě Táborské ulice, která je obousměrná, tedy metrů šest. „V podstatě všechna vozidla, která tam nyní parkují, se dopouštějí přestupku. Parkovacích míst je trvalý nedostatek a jediný způsob, jak zde zachovat parkování, je skutečně jen zavedení jednosměrné ulice,“ potvrdil a nabádal občany, aby se mezi sebou dohodli na budoucí podobě ulice.
Místním by jednosměrná ulice vesměs nevadila, důležité je pro ně zaparkovat auto blízko domu. „Ideální by bylo zavést zákaz stání třeba od osmé hodiny večerní. Nejvíce problémů bývá s řidiči, kteří navštěvují Apollo a dělají zde nehorázný rámus a nepořádek. S Apollem měli postavit i parkovací místa,“ soudí Josef Volek, který má na zahradě dostatek místa pro své vozy. Jeho známá v ulici ale musí parkovat u sousedky.