Zahájení samotné ražby zatím nebylo upřesněno. „Záleží na postupu přípravných prací, stane se tak v řádu týdnů,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Tunel Mezno je zhruba o 200 metrů delší než tunel Deboreč, který se razí od poloviny prosince.

Kolem obce Mezno povede trať v nové stopě, tunel vznikne na hranici katastrálních území obcí Mezno a Střezimíř. Za výjezdovým portálem vznikne nová zastávkaStřezimíř a po asi osmi stech metrech nová železniční stanice Červený Újezd.

Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje. Celkové náklady na celý zhruba dvacetikilometrový úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí k největším na české železnici. Stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova na přelomu let 2021 a 2022. Jako subdodavatele má OHL ŽS slovenskou firmu Tubau.

Jan Šindelář