Radní před pár dny odpověděli na petici Josefa Koudelky, jejíž snahou bylo rozmělnit nákladní dopravu z Družstevní ulice do dalších. Tím, že z několika čekanických ulic zmizí značky omezující vjezd aut nad 2,5 tuny. Družstevní totiž takovou výsadu nemá. Proti tomu se už dlouho staví zbytek Čekanic.

Co by Družstevní pomohlo, odmítá peticí třetí skupina, a sice z Měšic: nechtějí přeložku. „Petici podepsalo přesně 513 lidí," potvrdila Ivana Kramolišová z úseku kanceláře starosty.

Obávají se spojnice a přeložky silnice 1/19, která povede z Měšic na dálniční přivaděč od Písku. „V petici zdůvodňují, že přeložka povede blízko rodinných domů a zahrad. Tady bych chtěla říct, že z tohoto důvodu připravujeme různá opatření, například i protihlukový val. Brzy dáme informace na web," naznačila místostarostka pro dopravu Michaela Petrová, shodou okolností také z Čekanic.

„Koudelkovi petenti" u radních uspěli s dvěma požadavky: spojnice Chýnovské a Vožické má zaktualizovaný projekt a připravuje se výběrové řízení. Zahájit stavbu za 120 milionů má kraj v příštím roce. O něco méně rozpracované je pokračování spojnice z Vožické na silnici 1/19. „Tady to nemusí být jednoduché, neboť se budou muset vykupovat pozemky," upozornil starosta Jiří Fišer. I tuto část paralely s dálnicí postaví kraj.

Pokud si ale Měšičtí neprosadí jiné řešení. „V této dosud klidné lokalitě, zejména ulic Na Vojtěchu, Na Zahradní, U Měšické tvrze a Na Výsluní žije přibližně 200 obyvatel. Touto stavbou by se tato lokalita včetně nemovitostí nenávratně znehodnotila hlukem a škodlivými zplodinami," uvádí v textu petice.

Radost by neudělali v čekanické Družstevní, která volá po zklidnění ulice, ale u oboru dopravy a následně u radních neuspěla s odstraněním omezujících značek v jiných lokalitách čtvrti.

Ve své odpovědi se radní opírali jednak o stanovisko odboru dopravy, coby přenesené působnosti státní správy, a o analýzu bezpečnosti a rizik vypracovanou dopravní fakultou pražského ČVUT.

„Zabývala se vedením dopravy oběma trasami, ani jedna se podle ní nehodí, ale v závěru uvedli, že pokud ještě není přeložka 1/19 (to je přivaděč na D3 ve směru od Písku, na němž by musela vzniknout kruhová křižovatka), nemá být nákladní doprava vedena kolem školy, tedy Průběžnou ulicí," přiblížila Michaela Petrová.

Podle zprávy, kterou za autorský tým podepsal Josef Kocourek, je nedostatků v čekanické dopravě hned několik, třeba i špatně provedená zastávka nebo přechod. Nicméně závěr zní: Z pohledu bezpečnosti a plynulosti dopravy je vhodnější pro vedení nákladní dopravy Čekanicemi preferovat stávající stav. Ale ani on není ideálním řešením, nákladní auta by měla jezdit zcela mimo zástavbu.