Jak na svých stránkách uvádí Správa železnic, poprvé v historii budou použité na dráze elektrifikované stejnosměrnou trakcí ocelové pražce ve tvaru písmene ypsilon. "Stane se tak na trati z Tábora do Bechyně, v jejích obloucích o velmi malém poloměru bude možné zřídit bezstykovou kolej. To přinese zvýšení bezpečnosti, komfortu cestování, možnost nasazení moderních vlakových souprav a v neposlední řadě také snížení nákladů na údržbu," naznačují správci železnice.

V úsecích Slapy – Malšice a Malšice – Sudoměřice u Bechyně se nahradí stávající dřevěné a betonové pražce za nové betonové, v úsecích Tábor – Slapy a Sudoměřice u Bechyně – Bechyně se pak zkušebně použijí ocelové pražce ve tvaru ypsilon. Také stávající ojeté kolejnice se vymění za nové, opravou rovněž projdou tři přejezdy.

"Ocelové pražce ve tvaru písmene ypsilon zatím Správa železnic používala na neelektrifikovaných tratích, a to zejména v Libereckém kraji. Na prvních dvou zkušebních úsecích s těmito ocelovými pražci na trati elektrifikované stejnosměrnou trakcí bude proto sledovat, měřit a vyhodnocovat chování ocelového kolejového roštu ve vztahu k této trakční soustavě," vysvětluje správce.

V rámci letošní výluky Správa železnic ještě opraví vybrané trakční podpěry. Opravné práce v úseku Tábor – Bechyně v předpokládané hodnotě 54 milionů korun zrealizuje firma Chládek & Tintěra Litoměřice.