Mosty na silnici I/19 v Čekanicích, která přivádí auta ze směru od Písku na dálnici D3, již téměř půl roku mění svoji tvář. Koroze betonu donutila stavaře vyměnit celé mostovky. Nyní ale řeší další problém. Kamiony, které musí ze silnice kvůli absenci mostu sjíždět a znovu se na ni napojit, vyjezdily během několika měsíců tak hluboké koleje, že je v místě snížená rychlost. Ředitelství silnic a dálnic však slibuje nápravu.

„Je to hrozné. Když pojedete směrem z Čekanic na Stoklasnou Lhotu, musíte přes vyježděné koleje přejet. Nedá se tam jet víc než třicetikilometrovou rychlostí, jinak si zničíte tlumiče. Doufám, že to opraví," popisuje situaci na silnici pětadvacetiletý řidič Marek, který si nepřál zveřejnit celé jméno. Do práce jezdí touto cestou každý den a stav vozovky se podle něj jen a jen zhoršuje.

„Až pořádně zaprší a koleje se naplní vodou, bude to zvláště pro nás, kamioňáky, skvělé na brzdění," poznamenal ironicky řidič Dušan Svoboda, který právě projížděl s kamionem směrem na Písek.

Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic však všechny řidiče ujišťuje, že opravené silnice se dočkají už brzy. „Projeté koleje už pracovníci jednou zfrézovali a po převedení provozu na most se nejhorší místa vyspraví. Kompletní oprava větví mimoúrovňové křižovatky je naplánovaná na jaro příštího roku v rámci rekonstrukce silnice I/19 od mostu přes Jordán až k napojení na křižovatku s D3. Opravy silnice druhé třídy, jež vede pod právě opravovaným mostem, by měli stavaři zahájit ke konci září," ubezpečila rozladěné řidiče tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Autor: Veronika Gigalová