České dráhy si podle mluvčího Filipa Medelského od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů, letos by jich do provozu mělo být uvedeno téměř 60.

„Naše vlakové Lišky se začínají ve větším množství konečně dostávat na koleje. Po úspěšném zajetí RegioFoxů na vytížené trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem startujeme jejich provoz i v Jihočeském kraji. Cestujícím nabízíme vyšší komfort cestování vlakem, kde je Wi-Fi internet, klimatizace a zásuvky na dobíjení elektroniky samozřejmostí. Jen v letošním roce nám má výrobce dodat 59 těchto moderních jednotek, které postupně zamíří na tratě hned v sedmi krajích po celé republice, sedm z nich bude nasazeno právě zde na jihu Čech,“ říká při příležitosti startu provozu nových RegioFoxů Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah a dodává: „Nové RegioFoxy představují další dílek skládanky letošní rekordní obnovy vlakové flotily Českých drah. Nasadíme do provozu zhruba 440 nových jednotlivých vozidel, na regionálních i dálkových tratích.“

„Z nasazení nových motorových jednotek RegioFox mám velkou radost. Jsem přesvědčen, že tyhle moderní vlaky výrazně zlepší komfort a kvalitu cestování pro Jihočechy i pro návštěvníky našeho kraje. My pro to děláme maximum. Na podzim 2023 jsme s Českými drahami podepsali smlouvu, takže jsme k nám dostali na elektrifikované tratě RegioPantery a tohle je další krok, který jsme si s ČD předsevzali. Tímhle způsobem zajistíme, že na našich tratích budou jezdit ty nejmodernějšími vlaky. Jihočeši si je zaslouží, čekali na ně hodně dlouho," řekl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba a dodal, že kraj platí za dopravní obslužnost víc než 1,9 miliardy korun ročně.

Vlaky z Veselí přes Třeboň k hranicím

„V tuto chvíli budou jezdit dva spojené RegioFoxy na trati z Veselí nad Lužnicí přes Třeboň do Českých Velenic. Tyto spoje nabídnou kapacitu 230 míst k sezení i prostor pro 16 jízdních kol. Třetí RegioFox bude sloužit ke školení dalších strojvedoucích a personálu a také jako provozní záloha kvůli nutné údržbě a pro případ nenadálých událostí,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu doplnil, že po zprovoznění mostu u Červené nad Vltavou se s začátkem grafikonu 2024/25 všechny RegioFoxy přesunou dle požadavku objednatele na trať Tábor – Písek – Ražice – Strakonice.

Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO, představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě.

České dráhy v Jihočeském kraji kromě RegioFoxů provozují podle Filipa Medelského dalších 14 moderních elektrických jednotek RegioPanter určených pro regionální dopravu. "Dalších pět jihočeských dvouvozových RegioPanterů druhé generace je již ve výrobě a do provozu na jihočeských tratích přijdou ještě letos," dodal mluvčí Českých drah.