Na start letošních klání se v sobotu ráno postavilo 44 posádek. Jak potvrdil jeden z organizátorů akce Marek Slabý, jedná se o historicky nejvyšší účast.
„Snažíme se držet v určitých mantinelech. Děláme to v podstatě ve třech lidech a musíme brát ohled na to, abychom to vůbec technicky zvládli. V prvních dvou ročnících bylo dvacet pět posádek, pak se účast vyšplhala na třicet až třicet pět a letos poprvé byla přes čtyřicet,“ uvedl s tím, že dvě posádky zastavily na cestě k cíli technické závady.

Zájem o soutěž se zvyšuje, což Marek Slabý přičítá jejímu charakteru. „Celá ta taškařice je udělaná tak, aby se posádky hlavně projely, viděly jižní Čechy a kochaly se. Úkoly jsou kratičké a máme je tam hlavně proto, abychom v cíli mohli někomu dát poháry,“ podotkl pobaveně.

Pravidla jsou tradiční a pevně daná. Soutěžící znovu museli ujet minimálně 320 km (200 mil), projet dvěma kontrolními body, vyplnit vědomostní test z dějin motorismu a splnit další dva úkoly. Letos poprvé nesla soutěž mezinárodní punc, neboť krátce zavítala i na rakouské území a přivítala na startu i jednu rakouskou posádku.

Zpátky do Tábora se musely posádky vrátit nejdříve v 16.15 hodin a nejpozději o hodinu později. „Když přijedou před limitem, tak je diskvalifikujeme, protože jely zbytečně rychle a ohrožovaly sebe i jiné. No a na druhé straně jde o to, aby nás pak dlouho nezdržovaly a neobtěžovaly,“ vysvětlil Marek Slabý s úsměvem na tváři určený časový koridor.

Po dojezdu byl o automobilové skvosty mezi přítomnými diváky velký zájem. Na odiv jim byly vydány speciály, kabriolety i sériové vozy nejrůznějších značek, stáří i kvality. Na ploše náměstí stály například legendární „brouci“ a mercedesy vedle škodovek všech typů nebo moskviče…