Veselský most přes Lužnici potřebuje zachránit dřív, než znovu přijde velká voda.
Posledním hřebíčkem do jeho rakve by mohl být i zvýšený provoz, který čeká město v souvislosti s výstavbou D3. Projekt na rekonstrukci s cílem zlepšit jeho technický stav i odtokové poměry už je před dokončením. „Město už požádalo investora, aby zařadil realizaci této investice v příštím roce, aby nedošlo ke kolizi uzavírky mostu s ostatními chystanými dopravními omezeními vyvolanými zahájením výstavby dálnice,“ sdělil místostarosta Veselí Václav Matějů. Po dobu rekonstrukce by totiž došlo k uzavření průtahu městem na dobu až pěti měsíců.
Veselští nechtějí čekat na další povodeň. „Paradoxně nedoznal větší újmy po té první, ale k viditelnému a zřetelnému poškození mostu došlo až po povodních v roce 2006,“ zhodnotil statik a zároveň předseda veselské stavební komise Jaroslav Hejl.
Velká voda tehdy zásadně urychlila chátrání mostu. Zkorodovaly jeho ocelové prvky, vymlela se i část podloží. „Na jeho neutěšený stav jsme upozorňovali kraj již při hlášení o povodňových škodách,“ uvedl Hejl. Zatímco vedení města se ještě z kraje odezvy nedočkalo, Jindra Dominová z krajského odboru dopravy Deníku potvrdila, že akce je již zařazená do investic na příští rok. „Počátkem roku bude výběrové řízení a do konce roku by měl ve Veselí stát nový most,“ uvedla.

Na sto procent lze ale s výstavbou počítat až po schválení krajského rozpočtu na příští rok.
Z chystané rekonstrukce se raduje i Povodí Vltavy. „Stávající most neodpovídá stanoveným normám, protože v případě povodně na úrovni stoleté vody je zatopen, takže se přes něj nedá jezdit, a omezuje tak dopravu ve městě,“ objasnila tisková mluvčí státního podniku Petra Krainová.
Veselští se ale během příštího roku budou muset obrnit trpělivostí. Čeká je uzavírka skoro na půl roku.
„Dopravní obslužnost bude zajištěna v rámci města. K uzavírkám se bude ještě vyjadřovat policie a k upřesnění dojde těsně před realizací,“ informovala Dominová. Pěší budou používat lávku u kulturního domu.
V momentě, kdy začne výstavba dalšího úseku dálnice, mohlo by dojít téměř k neřešitelné situaci. „Doprava bude svedena přes Veselí, ale stávající most by takovou dopravní zátěž vůbec nemusel vydržet,“ varuje Hejl.
Stejně tak by nepřipadalo v úvahu začít opravovat most ve stejném roce, jako se spustí stavba D3. „I z tohoto důvodu jsme akci do příštího roku zařazovali,“ zhodnotila Dominová. Nový most bude připraven na velkou vodu stejně jako na dopravní zátěž po uzavření veselského obchvatu.