Jak uvedl Václav Průcha, zastupitel a také člen sdružení Cyklostezka Lužnice, Veselským to přinese samé výhody: „Města, která se do asociace již připojila a cyklodopravu ve svých lokalitách rozjela naplno, jsou ochotna předávat ostatním své know-how. Kromě toho má asociace i řadu odborníků, kteří dokáží usnadnit cestu v řadě jednání," vysvětlil Václav Průcha.

Roční příspěvek

Doplnil, že roční příspěvek činí deset tisíc a podle něj tato částka nezatíží městský rozpočet. Za pravdu mu poté dali i kolegové, kteří toto doporučení rady odsouhlasili.

Veselí nad Lužnicí hrají do karet i velké stavby, které v současné době ve městě rostou. Kromě IV. železničního koridoru je tu i dálnice.

„Cílem tohoto postupu je vytvořit nejen bezpečné podmínky v oblasti cyklodopravy ve městě, ale také cyklogenerel,  který bude plynule napojen na systém turistických cyklotras a cyklocest, jenž prochází městem," upřesnil.

Ve Veselí se již dnes můžete projet po cyklotrase Greenway Rožmberského dědictví, Lužnice a Nežárka. Poslední dvě jmenované chce sdružení postupně předělat na cyklostezky. Je to ale běh na dlouhou trať a navíc není pochyb, že i finančně náročný.

O tom, že místní mají cyklistiku rádi, svědčí také zájem, který 7. června projevili o otevření cyklistické cesty Lužnice. Vyzkoušet si první úsek, který měří 70 kilometrů a vede z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí, se rozhodlo celkem 168 cyklistů. Pětašedesát z nich bylo z Veselí nad Lužnicí.

V okolí města, jímž protéká Lužnice a Nežárka, se najde několik míst, které veselští cyklisté vyhledávají. Mezi jejich nejoblíbenější trasy patří vyjížďky k Horusickému či Záblatskému rybníku, do oblasti Nadějské rybniční soustavy, do Evženova údolí či na Červenou Lhotu a Choustník.