Pavel Novotný má svůj autoservis u Lužnice. Před ním každý den parkuje ojetého peugeota. Koupil ho z druhé ruky. Fungl nové auto nikdy nechce.
Kdyby však tuhle vášeň měl, musel by se svým vozem v záruční době jezdit s každou závadou ke konkurenci do autorizovaného sevisu. Byť provozuje vlastní. Nyní už klidně může pomýšlet na změnu, protože Evropa tuto povinnost od června zrušila.

„Bude to pro nás výhodné, určitě nám přibude práce a lidi ušetří. Stěžovali si, že je to v autorizovaných servisech zbytečně drahé,“ vidí Novotný svou šanci na trhu. S případným nárůstem zákazníků si prý poradí. „Máme všechno potřebné, doba nás k tomu nutí už nyní, protože to by nám zákazníci odcházeli jinam,“ vysvětluje Novotný.

Majitel značkového servisu pro vozy značky Škoda Zdeněk Jindra připouští jisté znepokojení.
„Samozřejmě nám tato změna může přinést jisté riziko, ale nemusí to být tak jednoznačné,“ říká soběslavský podnikatel.

Vůle zákazníka

Při konečném bilancování totiž bude zákazníka ovlivňovat řada faktorů. Nejen výhody, které mu může nabídnout silnější autorizovaný servis či levnější ceny v menších provozovnách. Do hry totiž vstoupí i zkušenost.

„Do malého sevisu, kde nejsou mechanici vyškoleni na konkrétní značku už bych nejel. Po výměně oleje jsem cestou domů zadřel převodovku. To by se mi u značkového buď nestalo, nebo by mne to nestálo tolik tisíc a navíc mi vždy poskytnou náhradní auto,“ vzpomíná táborský podnikatel František Jaroš, kterému v garáži parkují mercedes či chrysler.

Milan Toncar ze Sezimova Ústí se zase kloní na stranu těch malých servisů. Podle něj v nich možná chybí kvalitní vybavení, ale technici prý mají větší cit.