Bude nutné ji však urychlit, protože stav se poslední dobou rychle horší, hlavně u ložisek v mostní konstrukci.
Ředitelství silnic a dálnic se po zevrubné kontrole rozhodlo pro okamžitou celkovou opravu mosu, který je v provozu od dubna 1967. Jak informovala tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková, začít by se mohlo ještě ve druhém čtvrtletí letošního roku.
Otazník je však nad financováním. Podle projektové dokumentace by celková rekonstrukce v cenách loňského roku vyšla na více než 350 milionů korun.
„Stavební práce bude nutné rozdělit do dvou až tří let. Přednost by měla vrchní stavba, to znamená odstranění současných konstrukcí a položení nových konstrukčních vrstev,“ vysvětlila Martina Vápeníková.
Při těchto pracích bude nutné most úplně uzavřít a veškerou dopravu vést po objížďkách. Těžká nákladní doprava je bude mít delší, protože na úzké silnice v okolí mostu se nevejde.
Úplná uzavírka mostu se dotkne také majitelů restaurací a dalších podnikatelů v okolí. Jejich provoz je do značné míry závislý na útratě od projíždějících řidičů.
„Až se stavbaři přestěhují do spodní části ocelové konstrukce, k žádnému zásadnímu omezení dopravy na mostě už nedojde,“ dodala Vápeníková.