Obyvatelé Veselska a Soběslavska už nemusejí za řešením svých sociálních či administrativních problémů cestovat do velkých měst.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Adresa poradny: Budějovická ulice 148/I, Veselí nad Lužnicí, 391 81.
Kontaktní e-mail: poradna@farnicharitatyn.cz.
Úřední doba: úterý a středa 8 - 12 hodin, 12.30 - 16.30 hodin.

Od února mají možnost využít služeb občanské poradny, která se nachází v budově veselské lékařské pohotovosti na Budějovické ulici. Její dveře jsou pro občany dokořán každé úterý a středu v dopoledních i odpoledních hodinách.

Lidé mohou navštívit poradnu bez předchozího objednání. Najdou v ní pomoc při vyplňování formulářů, vyřizování dědictví, řešení zaměstnaneckých záležitostí a dalších sociálních i jiných problémů.

Velkou devízou občanské poradny je zprostředkování bezplatných konzultací s právníkem a kompletní dluhové poradenství.

Potvrdila to i vedoucí odboru sociální zdravotního při Městském úřadě Soběslav Jana Háková.

„V tomhle jsou služby poradny jedinečné. Sociální odbory městských úřadu podobné kompetence nemají, proto se snažíme lidi s těmito problémy nasměrovat právě tam,“ uvedla.

Zřízení této užitečné instituce bylo zahrnuto už do předchozího komunitního plánu Obce s rozšířenou působností Soběslav (ORP), ale definitivně se ledy pohnuly až v průběhu loňského roku. „Jedná se o službu, kterou jsme v regionu potřebovali, a která může být pro obyvatele Veselí, Soběslavi i obcí kolem hodně užitečná. Jsme rádi, že se to podařilo,“ pochvaluje si Jana Háková.

O provozování občanské poradny ve Veselí nad Lužnicí se v loňském roce ucházelo pět přihlášených poskytovatelů. Výběrové řízení nakonec vyhrála Farní charita Týn nad Vltavou, která provozuje stejnou poradnu nejen ve svém městě, ale už dva roky také ve Vodňanech.

Vedoucí sociálních služeb a projektů týnské Farní charity Jitka Dopitová oceňuje způsob spolupráce s představiteli Soběslav i Veselí nad Lužnicí. „Myslím si, že to funguje velmi dobře. Se sociálním odborem nebo pracovním úřadem v Soběslavi je komunikace nastavená výborně, což je samozřejmě důležité. I díky tomu si lidé, kteří potřebují pomoci, najdou do poradny cestu,“ poznamenala Jitka Dopitová s tím, že několik klientů už novou službu při řešení svých problémů využilo.