Stavbu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravovala tři roky. „Sedmnáctého července byl vysoutěžen zhotovitel, s vlastní stavbou je počítáno na tři týdny letos v září,“ upřesnil realizaci mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Dodal, že táborská zastávka vyjde na 8,6 milionu bez daně, přičemž na samém začátku měla rozpočet 18 milionů. Odhad před výběrovým řízením ale pak klesl o necelé dva miliony.

V jednostranné zastávce, která bude stát vpravo ve směru z Chýnova, zastaví v obou směrech deset osobních a jeden spěšný vlak. Po zavedení trasy do systému městské dopravy vyjde cesta z nádraží do Měšic stejně jako nyní autobusem MHD.

Vedoucí odboru dopravy Jan Pávek včera potvrdil, že tento model již má Tábor s Jihočeským krajem předjednaný. Příznivci vlaku doufají, že toto spojení bude rychlejší než autobus, odpůrci si na pokrytí autobusy nestěžují a obávají se, že vlak využíván nebude.

VYHOVĚLI LIDU I KRAJI
Názory diskutujících na webu Táborského deníku zdaleka nejsou jednoznačné, ale dle sdělení kraje vychází investice z požadavků právě občanů Tábora.

Tehdejší poradce hejtmana Zimoly, Ivan Študlar, nám loni řekl, že stejně o zastávku stál kraj.

„Zastávku vítáme, před několika lety jsme si mapovali, kde v Jihočeském kraji doplnit síť železničních zastávek, a nevyšel jen Tábor Měšice, ale také Strakonice hrad nebo Písek město,“ vysvětlil Ivan Študlar ze společnosti Jihočeský koordinátor dopravy ČB.
Samotná stavba má podle Marka Illiaše provoz na trati omezit ve 12 dnech. Také řidiči na silnici budou projíždět staveništěm.
Ve stejném místě zastávka existovala. Zrušená byla zhruba před 40 lety.