V současné době finišuje zpracování dokumentace ke stavebnímu povolení, provedení stavby a vypsání výběrového řízení. Podle slov místostarosty Pavla Lintnera by mohlo být už v příštím týdnu všechno připravené. „Předpokládáme, že během února vypíšeme výběrové řízení a ještě na jaře bychom mohli se stavbou začít,“ poznamenal.

Dráha je situovaná do lokality plovárny u kempu TJ Spartak, na současnou travnatou louku mezi kempem, cestou na Pilát a řekou Lužnicí. Sloužit by měla nejen veřejnosti, ale také výuce mladých cyklistů a obohacení sportovního vyžití žáků soběslavských škol.

Jak bylo už dříve avizováno, výstavba dráhy pro inline bruslení i cyklisty propojuje užitečnou variantu vyžití obyvatel města s přísnými podmínkami pro využití dané lokality. Ta se totiž nachází v zátopové oblasti, kde nesmí nic vyčnívat nad terén.

„Příliš možností jsme neměli, a tato do stanoveného rámce zapadá. Danou lokalitu to rozhodně zatraktivní,“ potvrdil soběslavský místostarosta Pavel Lintner.

Nová dráha by měla být zbudována ve tvaru osmičky a počítá se s délkou necelých devíti set metrů a šířkou čtyř metrů. Soběslavští se v některých ohledech nechali inspirovat v jiných městech.

„Samozřejmě jsme viděli dráhu v Táboře na Komoře a byli jsme se podívat ve Vimperku na Vodníku, kde nás leccos zaujalo. Původně jsme chtěli mít dráhu užší, ale nakonec jsme se rozhodli pro šíři čtyř metrů. Líbilo se nám i to, že je dráha osvětlená,“ prohlásil Pavel Lintner.

Právě s osvětlením, které by umožnilo delší využití areálu v jarních a podzimních měsících, se počítá i pro soběslavskou dráhu. „Počítáme s tím, že bychom minimálně polovinu dráhy osvítili. Vzhledem k tomu, že bude mít tvar osmičky, byl by v podstatě pod světly ucelený okruh,“ upřesnil místostarosta města.

Plány budoucí podoby areálu nevzdávají ani myšlenku na vybudování stále populárnějšího pumptracku. Jedná se o uzavřený okruh pro jízdu na kole tvořený vlnkami a klopenými zatáčkami, které umožnují udržovat či dokonce zvyšovat rychlost bez nutnosti šlapání. „O této možnosti přemýšlíme a čekáme na projektovou dokumentaci,“ říká Pavel Lintner.

Už samotné zveřejnění záměru vybudovat na louce mezi kempem TJ Spartak a Lužnicí dráhu pro inline bruslaře a cyklisty provázely vesměs pozitivní ohlasy obyvatel Soběslavi. Za přínosný považuje projekt i důchodce Zdeněk Kováčik. „Na kole jezdím každý den. V okolí Soběslavi potkávám spoustu cyklistů, a když je někde kvalitní povrch, tak i bruslaře. Svoje příznivce si okruh určitě najde,“ domnívá se.

Vladislava Svobodu naopak nechává budoucí dráha chladným. „Nevím, jestli je to dobrý nápad. Já sám ji určitě využívat nebudu. Zase nám zmizí kus přírody, ale na to už jsme dneska vlastně zvyklí. Rozhodně mě bude zajímat, jak bude zajištěný pořádek na tom místě, ale i v okolí,“ nesdílí optimismus s novým areálem.

PARAMETRY DRÁHY

Dráha s asfaltovým povrchem bude mít délku 893 metrů a šíři 4 metry. Na třech místech se propojí s komunikacemi ke kempu a s cestou od mostu u Paluby. Doplní ji pěšina kolem Lužnice a schodiště od úpatí mostu dolů k Lužnici.