VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V přetížených autech jezdí téměř dvě třetiny řidičů

Planá nad Lužnicí /FOTOGALERIE/ –Vzhledem k tristním výsledkům se dopravní policisté ve spolupráci s celníky vydají do terénu častěji.

29.4.2011
SDÍLEJ:

Ještě kousek a jakmile pneumatika nápravy zůstane stát uprostřed váhy, vážení může začít. Tak to pokračuje na všech nápravách. Foto: DENÍK/ Pavlína Macelová

Většina řidičů neprošla. Z celkem 34 náklaďáků si zpět za volant sedlo bez postihu jen devět šoférů. Během dvou dnů probíhala v Plané akce, při níž dopravní policisté kontrolovali hmotnost nákladních aut. Deník byl u toho.

V úterý dopoledne obsadili dopravní policisté volnou asfaltovou plochu u vlakového nádraží v Plané nad Lužnicí a rozbalili zapůjčené nádobíčko. „ Mobilní váhy nám zapůjčila Krajská správa a údržba silnic,“ prozradil zástupce vedoucího dopravní policie Jan Zeman. Na počítač, k jehož klávesnici usedl inspektor silniční sítě Zbyněk Toman, byly napojené dva žluté kovové čtverce s nájezdovými platovými rohožemi.
Akce mohla začít. Nejdříve to vypadalo, že Planá bude v úterý bez provozu nákladních aut. Že by snad řidiči jízdu vzdali, protože se se jim oslava Velikonoc protáhla?

SÚS Tábor - „V současné době probíhá v okrese Tábor výstavba D3, která je logicky spjata s přepravou značného množství materiálu. Pro tuto stavbu jsou předem projednávány přepravní a objízdné trasy. Při projednávání nadměrných přeprav se snažíme, aby těžká vozidla co nejvíce využívala silnice vyšších kategorií. I zde však přetížená vozidla způsobují poruchy a závady. Například v Plané nad Lužnicí došlo k propadu vozovky. Jde o zhoršení stavu vyjetých kolejí. O způsobu opravy této poruchy musí rozhodnout Ředitelství silnic a dálnic,j akožto vlastník a majetkový správce silnice,“ uvedla ředitelka táborské Správy a údržby silnic Radka Pavlíková.

Policejní hlídky vyrazily do terénu. Netrvalo dlouho a v závěsu za nimi přijely první dva kamiony stažené z trasy. Vážení si na povel vzal Jan Zeman. Nejdříve bylo nutné zvážit jednotlivé nápravy. Mašinka následně dokázala spočítat i celkovou hmotnost nákladu.
První řidič, který prošel přes kontrolu bez problému byl Petr Novák z Teplic. Odtud vyjel v sedm ráno do Itálie. Vše v pořádku, zněl verdikt policistů. Neměl překročené zatížení náprav ani celkovou hmotnost. Stejně tak byly v pořádku doklady a technický stav vozidla.
„Na kontroly policie i ve spolupráci s celní správou jsem zvyklý. Ještě se mi nestalo, že bych váhu překročil. Na ty, co mi nakládají, se mohu spolehnout,“ dodal poté, co nadýchal 0,00 promile a po převzetí dokladů mohl vyrazit dál na jih.

Kromě vah byl v pohotovosti i metr. Sloužil ke změření rozteče náprav auta. Rozměr je důležitý pro to, aby se zjistilo, zda jednotlivé zatížení náprav je v normě.
„Čím jsou nápravy k sobě blíž, tím se na ně může nakládat méně a tím pádem i méně zatěžovat silnice. Ty návěsy, které mají nápravy u sebe do 1,3 metru, se musí brát jako jedna náprava,“ dostává se nám konkrétního vysvětlení od Zemana.

Při nájezdu žlutého náklaďáku váhy zaznamenaly už vyšší nápravový tlak. To bývá způsobeno špatně rozmístěným nákladem. Celková hmotnost váženého auta přesáhla největší technicky přípustnou hmotnost o 3,5 tuny.
„Máte povoleno 32 tisíc a navážili jsme skoro šestatřicet, a to i s tříprocentní tolerancí, kterou váhy odečítají automaticky,“ zaznělo z úst Zemana směrem k řidiči. Ten ale ihned argumentoval, že při dopravní kontrole v Budějovicích se ptal, kolik může vozit. Prý mu bylo řečeno do jednadvaceti a on má podle vážního lístku ještě méně.

„Ale jak můžete vyjet ven, když máte přeloženo i podle něho jeden a půl tuny,“ opáčil Zeman. Sdělil výši pokuty a upozornil, že bez přeložení nákladu řidič neodjede a pokračoval ve vážení dalšího řidiče.

Hlavní vymluvy řidičů, že se jim takový náklad přesunul při brždění, na policisty nezaberou. To v případě cisterny se tekutý náklad dokáže hýbat ještě dost dlouho po zastavení a tam je vážení problematické.
Velký problém je podle Zemana také vázání předmětů. Kruhové objezdy u Tesca a dnešního Sika by mohly vyprávět. Jen štastnou náhodou v okamžiku několika nehod, kdy se na chodník vyklopily klády, nikdo v blízkosti nebyl.

Hlas z Plané nad Lužnicí - „Doprava nás trápí enormě. To, co se tady děje, je do nebe volající. To je náklaďák za náklaďákem. Kdyby tady policie vážila každý den, já bych byl jedině pro. Je vidět, že ta auta jsou přetížená a je třeba s tím něco dělat. Opravdu to u nás cítíme na vlastní kůži úplně všichni. Už se nemůžeme dočkat dálnice. Takový provoz se pomalu nedá ani vydržet. Tato represe na řidiče už měla být dávno a systematicky, aby se něčeho báli Jelikož se něco podobného nedělá často, řidiči se nebojí,“ kladně zhodnotil probíhající akci místostarosta Plané nad Lužnicí Jiří Rangl
Hlas ze Senátu - Také Chýnov trápí množství kamionové dopravy, která denně projede městem. Starosta a senátor za ODS Pavel Eybert doufá, že by se situace mohla v brzké době alespoň trochu zlepšit. „Dnes jsme v Senátu projednávali návrh zákona o pozemních komunikacích, kde jsme se jednak zabývali implementací předpisů Evropské unie a také jsme do něj doplnili další body ohledně pravomoci policie a celních úřadů, konkrétně o možnosti vážení nákladů na různých místech či o možnosti odebrat řidičům právo pokračovat v jízdě s přetíženým autem. Schválili jsme tedy zákon, který by mohl tuto situaci nějak vylepšit,“ řekl včera pro Deník.

Jelikož úterní akce dopravní policie byla více než úspěšná, pokračovala hned o dva dny později.
Ve čtvrtek se k dopravním policistům přidal celní úřad. Celníci si vzali na starost kromě běžné kontroly dokladů i kontrolu nafty a tzv. „koleček“, jinak záznamového listu , který je použitelný na 24 hodin. Je na něm uvedeno jak dlouho, kolik kilometrů a jakou rychlostí řidič jel a zda dodržoval zákonem dané přestávky na odpočinek.

„I za sebemenší nedostatky, které řidič nevyplnil, ho lze poslat do správního řízení,“ nastínil jediné možné řešení přestupku vedoucí mobilního dohledu Celního úřadu Tábor Martin Kolář.

Z pohledu i reakcí většiny řidičů to ze strany policie a celní správy vypadalo jako šikana. Rozčilovali se , že nemohou za to, že jim naložili víc.
„Ježdění mě živí a jsem placený od tuny,“ bylo slyšet několikrát po oznámení těžšího nákladu.

Logický argument řidiče naloženého štěrkem z kamenolomu, že tam mu zváží jen celkovou hmotnost a ne zatížení jednotlivých náprav, neuspěl.
Zákon je zákon a policisté byli nekompromisní.
„Ano, štěrk můžete přeházet lopatou, a lépe ho tak rozmístit, pak provedeme další kontrolní vážení a teprve potom vás pustíme. Nic to ale nemění na tom, že dostanete pokutu,“ slyšel řidič, kterému nevyšlo „jen“ vážení na jednotlivou nápravu.

„Výsledky dopravně bezpečnostních akcí zaměřených na nízkorychlostní vážení nákladních vozidel ukázaly, že téměř dvě třetiny kontrolovaných řidičů porušily v této oblasti zákonem dané normy a ustanovení. Zaměření se na tuto problematiku tím potvrdilo své opodstatnění. Dopravní policisté ve spolupráci s orgány celní správy tak budou v provádění akcí tohoto charakteru i nadále pokračovat,“ varoval a zároveň předem upozornil řidiče náklaďáků mluvčí táborských policistů Miroslav Doubek.

Výsledky
Úterý 26. dubna
- Kontrola14 nákladních aut - 10x porušena tonáž (pokuta 23 tisíc Kč) - 2x špatný technický stav auta- Rekord: 10000 kg navíc
Čtvrtek 28. dubna
Kontrola 20 nákladních aut - 11 x byla porušena tonáž -( 9x pokuta celkem za 23 tisíc, 2x správní řízení–řidiči nesouhlasili s výrokem policie)
2x špatný technic. stav 1500 Kč - 2x nedodržení denní doby řízení, bezpečnostních přestávek a denní doby odpočinku -Rekord: 13450 kg navíc ( pokuta 6 tisíc Kč a 3 body)
Jeden řidič absolvoval kontrolu v úterý i ve čtvrtek. V obou případech auto vážilo více.

Situace lidí okolo zatížených silnic zatím nemá řešení

Tábor – Doprava je nezbytností každodenního života a značně ovlivňuje ekonomiku státu. Současnost potvrzuje, že nárůst výroby není možný bez další dělby práce, přesunu materiálu i produktů a tím i kvalitní, rychlé a bezpečné dopravy.
Problémem je skutečnost, že využívání některého druhu přepravy je minimální, jiné převažuje. V rámci konvenčních druhů dopravy je v současnosti nejvíce využívána silniční doprava. Výhodou je její dostupnost a flexibilita, která zajišťuje přepravu z jednoho místa na druhé bez nutnosti překládky. Oproti tomu je velmi málo využíván další konvenční způsob dopravy, kterým je přeprava kolejová, a to především pro zajištění tranzitní nákladní přepravy. Zmíněná výhodnost silniční dopravy však s sebou nese i mnohé nevýhody jakými je hluk, prašnost, stále se zvyšující intenzita nákladní dopravy, přetěžování vozidel a s tím spojené poškozování silničních vozovek, přenášení těžké dopravy i na silnice nižších kategorií.
Motorové vozidlo se dotýká vozovky pouze malou plochou pneumatik, jejichž prostřednictvím pak působí dynamické síly vyvolané vozidlem na vozovku a celou konstrukci silnice. Proto je stanovena maximální zatížitelnost na nápravu, při jejímž dodržení by hmotnost nákladu byla vhodně rozložena na všechny nápravy a nemělo by docházet k poškozování silnice. Zjednodušeně řečeno, dynamické síly vyvolané přetíženým vozidlem působí v konstrukci silnice hlouběji a jiným způsobem. Přetěžování vozidel a nárůst intenzity provozu tedy přispívá značnou měrou ke vzniku různých druhů poruch, jako jsou vyjeté koleje, zvýšená tvorba výtluků, vznik deformací, poškození krajnic a příkopů apod. Způsobuje zároveň poškozování objektů umístěných v silnici, například mostů a silničních propustků a má vliv na stav inženýrských sítí umístěných v silničním tělese. Nejvíce jsou ohroženy kanalizační řady včetně uličních vpustí, revizních šachet nebo vodovodních šoupat. Pokud dojde ke zborcení kanalizace nebo k závadě na jiných sítích technického vybavení, pak musí její vlastník provést opravu. Ta zpravidla vyvolá nutnost invazivního zásahu do konstrukce silnice, tedy výkop, kterým se naruší homogenita silničního tělesa. To má opět vliv na vznik dalších poruch.
Na silnicích nižší kategorie, pokud je po nich vedena stanovená trasa pro nadměrnou přepravu, projednáváme s investorem způsob opravy, případně další opatření. V případě mostních objektů se zhoršeným či špatným stavební stavem provádí investor přepravy posouzení objektu. Pokud je prokázáno, že objekt neunese potřebnou přepravu a není možno zvolit jinou trasu, pak jsou navrhována opatření například ve formě mostního provizoria, jako je tomu na silnici III/4093 u Kozího hrádku.
Na rozdíl od objemných přeprav, jejichž investoři mají z legislativy povinnost přepravu projednat, je omezení běžné nákladní přepravy problém. I když jde o těžká vozidla. Auta jsou homologována pro silniční přepravu a mohou se tedy pohybovat na všech veřejných komunikacích. Samozřejmě za předpokladu, že řidič respektuje dopravní značení a případná dopravní omezení ( jako například snížená únosnost mostních konstrukcí), ale praxe je jiná. Pro zkrácení trasy si řidič zapne GPS a více neřeší.
Na silnicích okresu máme vysledovaný další problém, a sice na sinici I/19. Ten se táhne od dálnice D1. Řidiči kamionů na trase Brno - Praha ve snaze ušetřit za mýtné poplatky sjedou u Havlíčkova Brodu z dálnice, jedou přes Pelhřimov do Tábora a zde po nezpoplatněné silnici I/3 na okres Benešov a pak po „staré Benešovské“ až do Prahy. Pro správce komunikací, kteří musí řešit škody na silnicích a pro lidi žijící v jejich blízkosti tato situace momentálně nemá řešení.
Vážení vozidel je úkon vedoucí jednoznačně ke zlepšení ochrany silniční sítě a který správci komunikací podporují.
Radka PavlíkováŘeditelka SÚS JčK – závod Tábor


29.4.2011
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Leštiči nástrojů a kovů cídič odlitků. Požadované 15 000 Kč

Leštiči nástrojů a kovů cídič odlitků. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 7. Poznámka: pož.: dobrý zdravotní stav - práce je v rizikovém prostředí hluku a prachu, vibrace,, nástup možný ihned - na dobu určitou, vhodné i pro absolventy,, podnikové stravování, dovolená navíc,, kontakt: zaslání životopisu nebo vyplnění dotazníku na vrátnici KMAS. Pracoviště: Kovosvit mas, a.s., náměstí Tomáše Bati, č.p. 419, 391 02 Sezimovo Ústí 2. Informace: Lucie Lefanová, +420 381 632 392.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Technický pracovník 22 500 Kč

Elektrotechnici a technici energetici kontroly kvality, laboranti Inspektor kvality. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22500 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Vhodné i pro absolventy., BRISK Tábor, a.s. hledá nového pracovníka - inspektora kvality pro úsek autoelektroniky. Hlavní náplní práce je kontrola dodržování technologické kázně, shromažďování, analýzy, vyhodnocení neshodných výrobků, provádění zkoušek, vedení statistiky zmetkovitosti, rozbor příčin vad při výrobě atd. Na pozici je možné se zaučit., Zájemcům nabízíme práci ve stabilní a dynamicky se rozvíjející společnosti se zajímavým finančním ohodnocením. Dále možnost podílet se na rozvoji svěřeného úseku, profesní růst a osobní rozvoj, prosot pro samostatnost a kreativitu., Požadované vzdělání: SŠ vzdělání technického směru (strojní, elektro)., Dále požadujeme:, - znalost práce na PC (MS Office - word, excel), - znalost základních nástrojů kvality výhodou, - zkušenosti s vizuální kontrolou, měřením, kvalitou výrobku výhodou, - dobrý zrak, manuální zručnost, - spolehlivost, flexibilita, zodpovědný přístup, analytické myšlení, komunikační dovednosti, - pečlivost a ochota učit se novým věcem, - znalost němčiny výhodou, Zaměstnanecké výhody: podnikové stravování, dovolená navíc, podnikový lékař a zubař v areálu společnosti, odměny za pracovní výročí, odměny za zlepšovací návrhy a sleva v podnikové prodejně., Kontakt: zaslání životopisu a motivačního dopisu.. Pracoviště: Brisk tábor a.s., Vožická, č.p. 2068, 390 02 Tábor 2. Informace: Dana Štegerová, +420 731 557 733.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 16 000 Kč

Řidiči vysokozdvižných vozíků Řidič VZV. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: práce v sobotu v sezónním provozu, řidič vysokozdvižných vozíků, skladník, platný průkaz na VZV, znalost práce na PC, praxe nutná. , příspěvek na stravování, mimořádné odměny, roční prémie, Kontakt: telefonicky, emailem.. Pracoviště: Efko cz s.r.o., Třída Čs. armády, č.p. 839, 391 81 Veselí nad Lužnicí 1. Informace: Eva Čížková, +420 381 503 123.

Výroba - Výroba Montážní dělník 17 500 Kč

Montážní dělníci výrobků z kovů Pracovník montáže gastronomických zařízení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17500 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: vhodné pro muže, samostatná kompletace nerezových gastro zařízení podle stanoveného pracovního postupu. Výsledkem Vaší práce tak bude např. nová pizza pec, profi sporák či fritéza, manuální zručnost, odpovědnost za kvalitu odvedené práce, dvousměnný provoz od pondělí do pátku (ranní směna 6:00-14:15, odpolední směna 14:15-22:30), pravidelné navyšování mzdy v návaznosti na Váš výkon a kvalitu odvedené práce, dotované stravování v ceně cca 30 Kč, prémie za docházku až 1000 Kč měsíčně, příspěvek na údržbu pracovních oděvů, kvalifikační příplatek, příplatek za směnnost, práci v čistém a bezpečném prostředí - nová moderní výrobní hala, kvalitní zaškolení a vybavení, možnost pracovního postupu, sleva na firemní výrobky , Kontakt: e-mailem.. Pracoviště: Rm gastro, s.r.o. - pobočka, Třída Čs. armády, č.p. 816, 391 81 Veselí nad Lužnicí 1. Informace: Pavel Tardovský, +420 702 214 694.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Projekt UNES-CO Kateřiny Šedé vypukne 1. června.
4

EXKLUZIVNĚ: Sídlo firmy UNES-CO bylo slavnostně otevřeno, projekt brzy vypukne

Zeleň v obcích. Ilustrační foto.
28

Nejzelenější města Česka? Lesů a luk si užijí především obyvatelé v příhraničí

AKTUALIZUJEME

OBRAZEM: Bouřka v Nedabyli, voda zaplavila i Jihočeské divadlo

Jižní Čechy/VIDEO/ - Obcí na Českobudějovicku se ve čtvrtek přehnala bouřka a škodila.

Řidiči pozor: V "americké" zatáčce je nehoda, jezdí se kyvadlově

Prachatice/OBRAZEM/ - Jen pár stovek metrů nad Prachaticemi směrem na Volary v místě zvaném "americká" zatáčka se ve čtvrtek 24. května po půl čtvrté odpoledne odehrála srážka osobního a nákladního auta.

V zrcadlovém sále ženy opět pomohly boji proti rakovině

Tábor – Do Fit Studia O.K. na zimním stadionu zavítal v minulých dnech už třetí ročník Růžového dne v pohybu proti rakovině.

Spojilo je jídlo, teď i společná kuchařka

Strakonice - Společná kuchařka přátel a bloggerů byla představena ve středu 23. května v restauraci Sůl a Řepa.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT