Na jaře táborský starosta Jiří Fišer při představování nových městských autobusů řekl, že zatraktivnit MHD jde jen zlevněním jízdného nebo nabídkou moderních vozů. Těch plně klimatizovaných je málo.

Zlevnění se nedaří. Jak opakuje místostarostka Michaela Petrová, musela by rezortu dopravy vládnout sama a nikoli s dalšími politickými partnery. Ve druhém způsobu se Tábor snaží vozový park omlazovat a modernizovat. Na jaře například Comett Plus uvedl do provozu tři nové vozy. Jako první v republice dokonce vozí cestující v autobusu o délce 10,5 metru. Tím se ale vyřadil z kategorie plně klimatizovaného vozu a ochlazení si dopřává jen řidič.

V současných vedrech by klimatizace rozhodně vyhovovala i cestujícím. „Stalo se mi v pátek, že jsem nastoupil do autobusu a bylo to jako do pekla. Navíc šlo ještě topení," přibližuje jízdu MHD do Plané František Cimpa.

Ředitel divize MHD Petr Pistulka ale vylučuje, že by řidič topil. „Pokud nejde o závadu vozu, tak je to stejné jako v každém autě. Teď je vše přehřáté a když řidič zapne ventilaci, žene se dovnitř horký vzduch," vysvětluje, co bylo pravděpodobnou příčinou a dodává, že ve vozovém parku jim zatím stojí pouze čtyři plně klimatizované vozy.

„Horko je všude, je jasné, že i v autobusech. Horší ale je, že nemají ani pořádná okna, a to je utrpení," přidává své zkušenosti Karolína Potocká z Tábora.

S přísunem vzduchu je to nejhorší v autobusech s úzkými výklopnými okénky. Těmi dovnitř neprojde nic. „V jejich době to byl trend výrobce, ale už dobíhají a už se vyrábí zase větší okna," ujišťuje Petr Pistulka. Letos na podzim společnost Comett Plus bude opět nakupovat. Přibýt mají dva plně klimatizované vozy, jejichž okna ale bude neotvíratelná, aby v létě mělo ochlazování vzduchu smysl. Zatímco v parnech bude klimatizace cestující příjemně chladit,, v zimě jim pošle teplo.