Vyšší daň, růst mezd, dražší nafta, snížení dotace od Tesca, splácení autobusů. Tyto položky o tři miliony prohlubují ztrátu v tržbách z městské dopravy. Vlastníci dopravní společnosti Comett Plus hledají řešení, čím tuto díru zalepit. Jeden z pilířů našli mezi seniory, kterým hodlají posunout hranici věku pro přiznání zvýhodněného jízdného. Tím se najdou dva miliony a další půjde z měšce dopravce, tedy Comettu Plus a Sdružení měst a obcí okresu Tábor.

„Zvyšování tarifů je nepříjemné, ale dosud vždy šlo jen na úkor aktivní populace a benefity pro seniory zůstávaly zachovány. Nyní jsme se shodli, že hranice věků pro jejich přiznání posuneme," řekl starosta Tábora Jiří Fišer.

Seniory tím ale hodně naštvou. Od prvního ledna by totiž zcela zadarmo jezdili až pětasedmdesátníci. Limit tak poskočí o pět let.

„Je mi třiasedmdesát, to znamená, že budu muset zase platit? To se mi pochopitelně nelíbí, každá koruna je znát. Špatně chodím, proto jezdím autobusem často, i jednu zastávku. Navíc mám nízký důchod, takže už teď mi pomáhají děti," běduje Blažena Veselá ze Sídliště nad Lužnicí.
Podobně na tom budou důchodci ze Sezimova Ústí i Plané nad Lužnicí. Ústečtí zastupitelé jako první již úpravu 
v úterý večer schválili.

„Další zvyšování tarifů 
u aktivních občanů by mohlo znamenat i další odliv cestujících," argumentoval starosta Martin Doležal.

Starosta Doležal dodal, že návrh opatření je ještě dostatečně sociálně citlivý a věří, že veřejnost ho bude akceptovat. Zatím ho bez odporu akceptovali zastupitelé. Až na jednoho – Jiřího Ryzku z KSČM, pro něj všichni zvedli ruku. „Ta opatření naprosto chápu. Ač jsem členem komunistické strany, plně s nimi souhlasím. S mnoha seniory jsem už mluvil a i oni to chápou," tvrdí zastupitel Josef Králík.

To v Táboře z týmu komunistů se ponese větší křik. Ladislav Šedivý píše o „asociálním" návrhu rady, v níž má většinu ČSSD. „Všechny (strany koalice, pozn. red.) mají v programu akcentována opatření na zkvalitnění života seniorů. Pokud nenajdou peníze na zvýšenou ztrátu MHD jinde než v peněženkách důchodců, pak by lidé měli dát svůj názor zřetelně znát v příštích komunálních volbách."

Šedivý věří, že se mu rozhodnutí podaří zvrátit. Podporu může získat od místostarostky Olgy Bastlové z ČSSD, která tvrdí, že úpravě své ano nedá.

Provoz MHD je trvale dotován z kas měst aglomerace. Ztráta dosahuje 35 milionů. Podle kalkulací má Tábor uhradit 28 milionů.

Za kolik mají senioři jezdit

Věk jízdné v Kč
• 65 – 70 let:                10 Kč bez
ohledu na vzdálenost
• 70 – 75:            5 Kč bez ohledu
na vzdálenost
• 75 a více: zdarma