Je to jasný projev zvůle radnice. Tak se vyjádřil sezimoústecký zastupitel Martin Klíma, když město na konci roku 2007 zrušilo vyjímky pro cyklisty, kteří do té doby mohli v určitých jednosměrných ulicích jezdit opačným směrem. Teď se situace zase obrací. Taková pravidla jízdy je možné v obcích od poloviny září zase zavádět.

„… a žádná parta chytráků, jako jsou naši zastupitelé, jim (cyklistům, pozn. red.) v tom nemůže zabránit,“ raduje se v internetové diskusi jistý Pavel. Cyklistům nové opatření skutečně káplo do noty, ale kde se tak bude jezdit, rozhodují samosprávy a také parametry dané silnice.
„Mně by to v Táboře vyhovovalo při cestě na náměstí. Teď musím jet po Parkánech, ale pohodlnější by bylo Palackého ulicí,“ míní cyklista Josef Konrád. Dočkat by se právě v Palackého ulici měl. Radnice uvažuje, že tady veškerou dopravu otočí.

Jako první teď na novou legislativu zareagovalo Sezimovo Ústí, i když k realizaci přistoupí až příští rok.
„Radní rozhodli o vybudování cyklostezky ve Švermově ulici, které ale bude spojeno až s opravou povrchu v příštím roce,“ říká starosta Pavel Samec.
Snad nejvíc občanů používá kolo v Soběslavi a Veselí nad Lužnicí. S podobným krokem ale ani jedno město v dohledné době nepočítá.

„Zatím jsme žádný takový podnět od samosprávy nedostali. Dosud proto platí stávající pravidla pro jízdu v jednosměrné ulici,“ uvedl Jiří Kubeš ze silničního správního úřadu v Soběslavi.

Z vyjádření ministerstva dopravy vyplývá, že usiluje o zvýhodnění cyklistů v běžném provozu, a to v ulicích, kde chybí cyklopásy. S novou vyhláškou vydalo celkem šest nových značek, které motoristy na cyklisty v protisměru upozorňují a také jasně určují, kde taková jízda platí. Jedna informuje i o cyklopruhu na přechodu pro chodce.

Alena Řezáčová