Bezmála pětatřicetitunový náklad se vydal na čtyřhodinovou cestu ze Štětí u Mělníku už v pátek a na „místo činu“ dorazil ve 20 hodin. O deset hodin později nastal u Černých mostů čilý ruch. Celý prostor se uzavřel a složitý proces usazení lávky mohl začít. Návěs najel do pozice, dva jeřáby se vystrojily závažími a pustily se do práce. Na místo určení dosedla lávka krátce po 9. hodině a její instalaci neprovázely žádné komplikace. Provoz pod Černými mosty byl obnoven už kolem poledního.

Konstrukce lávky je díky použitému materiálu v tuzemském měřítku unikátní záležitostí a působí velmi subtilním dojmem. Pozoruhodná technologie posloužila také při vyztužení svahu na jejích úpatích.

I vzhledem k podmínkám na místě byla využita takzvaná armovaná zemina. Díky zakotvení syntetických geomříží mezi jednotlivé vrstvy země vznikne pevný blok, který v podstatě drží sám sebe. Svah tak může obklopit na první pohled tenká zeď z tvárnic, která by za normálních okolností tlaku zeminy nemohla čelit.

Výstavba lávky a chodníků u Černých mostů vyjde na necelých 20 miliónů a podle smlouvy má být celé dílo předáno v listopadu.