Předseda vlády dorazil na jih

„Jelo se mi normálně dobře, jako ve vlaku. Posnídal jsem koláče a kafíčko, ve vlaku bylo čisto a krásná obsluha,“ sdělil premiér Deníku své bezprostřední dojmy z cesty po kolejích. Cestou se s ministrem Řebíčkem bavili o řešení Českých drah. Snídani si nezaplatil, pouze se informoval, kolik stála. „Kdyby účtovali všem jako mně, tak by zkrachovali,“ neprozradil výši účtu.

Po vystoupení z vlaku je na peroně přivítali hejtman Jan Zahradník, primátor Budějovic Juraj Thoma a také starostka Tábora Hana Randová. Hned poté se autobusem vydali na obhlídku rozestavěného dálničního úseku Chotoviny Mezno. „Dálnice je pochopitelně prioritou vlády. Ten úsek PPP, o kterém se bavíme (Tábor – Soběslav – Bošilec),bereme jako pilotní projekt a chceme, aby dopadl lépe než dřívější pokusy. Bude to stát méně, a to je také cílem této vlády. Aby cena výstavby kilometru podobné komunikace byla obvyklá jako je v Evropě,“ řekl Topolánek.

„Na rozdíl od předchozích vlád nastal určitý posun v rychlosti přípravy. Pozornost, která je dnes D3 věnována, je výrazně větší. Například ještě loni byl problém profinancovat rozestavěný úsek u Chotovin, ale letos se pro tuto stavbu podařilo najítmiliardua 34 milionů,“ upřesnil Topolánkova slova o vládní prioritě šéf Sdružení pro výstavbu D3 a R4 a senátorODS Pavel Eybert.

Než premiér opustil Tábor odpověděl v sále hotelu Palcát přítomným starostům okresu na jejich dotazy týkající se především daňové reformy a jejích dopadů na obce. Ubezpečoval je, že nové přerozdělování daní by je zbavilo současného shánění nových občanů, aby si přišli k vyšším penězům.

Novinářům ještě řekl, že v tuto chvíli vláda neuvažuje o prodeji českobudějovického Budvaru. Aktuální jsou pro ni právní rozbory, které se tvoří a které by pivovar vymanily z formy národního podniku. Poruchy v Temelíně podle něj patří k běžnému provoznímu stavu.

„Zazněla jasná vyjádření k dálnici a její podpoře. To je pro nás nejvýznamnější závěr,“ zhodnotil hejtman.