Nakupující si stěžují na širokou škálu nedostatků. Od chybějícího zboží, jeho kvality až po chování prodavaček. Přímo před vchodem do prodejny odpovídali občané na otázku, zda jsou s Tescem spokojeni. „Děs a hrůza. Nejsem spokojena. Necítím se tam. Strašné,“ vyjádřili se různí zákazníci jednou větou.
Vedoucí bechyňské pobočky Tesca Anna Seberová, která v prodejně působí od jejího vzniku, popsala podstatu problému. „Je to maloměsto a tam je to vždycky těžké. Ovoce může být třeba natlučené, ale nikdy se nedokázaly dohady obyvatel. Slyšela jsem, že ovoce teče nebo že tu máme zelené maso a podobně. To není samozřejmě pravda, lidi si informace často překroutí,“ uvedla a nastínila, že prodejna má i tak stále vyšší tržby.
Stížnosti lidí se objevují i na internetové stránce města. „Raději jezdím nakupovat do Penny nebo Lidlu v Týně nad Vltavou. Sem do Tesca pouze minimálně, nabízejí malý sortiment a je dražší než táborské Tesco. A také jsem slyšela, že jako všude v Tescu se k zaměstnancům nechovají pěkně,“ shrnula Martina Šultová.
Mluvčí řetězce Tesco Stores ČR Jana Matoušková potvrdila, že nedostatky v takové míře nejsou prakticky možné. „Provádíme neustálé kontroly, které mnohonásobně převyšují i české zákonné normy a opatření. Třeba u masa sledujeme asi šest aspektů. Existuje několik druhů kontrol a kontrolor také může výrobek stáhnout z trhu. Tyto nedostatky jsou dohledatelné v knihách,“ řekla.Markétě Klůfové se nelíbí, že nemůže jít nakupovat bez košíku, Ivaně Rebrové se nezdá malý sortiment zboží a přála by si delší otevírací dobu. „Hned se za mnou rozeběhnou a musím si ho vzít,“ odpověděla Klůfová.
„Na ochranku si stěžovali lidé i mně. Tento problém je tu stále dokola; vím, že to po lidech chtějí. Je to ale jejich práce a já se jim do ní nepletu,“ uvedla Seberová.
Mezi Bechyňskými se ale najdou i spokojení zákazníci. „Já si nestěžuji. Když večer sháním pečivo, najdu ho pouze tady v Tescu,“ chválil si Radek Duda. Vedoucí Seberová doplnila, že prodejně chybí přípravna pečiva a nemohou tedy nebalený chléb krájet.
K rozdílným cenám Matoušková uvedla, že jejich hladina se vytváří dle místní konkurence. „U sta základních potravin máme ceny stejné, další ceny se mohou dle regionu lišit. Prioritou jsou nejnižší ceny v okolí,“ zakončila.