Jeden stojan pro naftu na vlastní půdě v Klokotech. To je aktuální skutečnost u technických služeb, které oživily starou myšlenku, kde hledat úspory v pohonných hmotách. Jednatel Michal Polanecký ji posílil vlastní zkušeností z Milevska, kde šest let vedl technické služby a vlastní čerpačku využívali. „Pořizovací náklady jsou zhruba 400 tisíc a návratnost této investice máme spočítanou na 16 měsíců, přičemž z každého litru ušetříme 1,50 koruny," říká jednatel.

Dnes tuto kalkulaci předloží na vědomí radním, byť ti už záměr v pozici valné hromady schválili. Propočty dostane také bývalý starosta František Dědič, který výhodnost zpochybnil dřívější zkušeností a chce ekonomický rozbor.

V letošním rozpočtu mají technické služby peníze na stavbu čerpací stanice přímo ve svém areálu. O výhodnosti už jednatel společnosti Michal Polanecký přesvědčil radní v pozici valné hromady technických služeb, a může tak začít stavět.

Z Milevska, kde dříve působil, má s vlastní pumpou dobré zkušenosti.

„Ušetříme jak na nákupu pohonných hmot, tak na přejezdech po městě, které tak bude možné lépe organizovat a zbytečně neztrácet čas. Také nebudeme tolik zatěžovat dopravu ve městě," jmenuje některé dopady plánované investice s tím, že nyní z Klokot jezdí do areálu dopravní společnosti Comettu Plus.

OŽIVENÝ PLÁN

Myšlenka to u technických služeb není nová, pamatuje ji i bývalý starosta František Dědič, jenž ale o výhodnosti nikdy nebyl a ani dnes zcela není přesvědčen.

„Ekonomika k tomu nikdy nevycházela a přesvědčený o ní nejsem ani dnes, ale možná mne pan jednatel teď přesvědčí," vzpomíná František Dědič z ODS dobu tak před 20 lety.

Od vedení radnice si proto vyžádal podrobnější analýzu, již dnes radní od Michala Polaneckého dostanou na stůl a poté jako informativní materiál půjde i ostatním zastupitelům.

Mimo jiné z rozboru vyplývá, že čerpačku o jednom stojanu s naftou, jejíž nádrž nebudou ukládat do země, postaví za 400 tisíc. Návratnost investice mají spočítanou na 16 měsíců a úsporu z každého litru na 1,50 koruny. Ve vozovém parku TS stojí kolem 50 aut, jejichž roční spotřeba se průměrně pohybuje kolem 160 tisíc litrů nafty.

Jak uvedl starosta Jiří Fišer, při plánování čerpačky měli na zřeteli i provoz aut na stlačený plyn. „S nástupem normy Euro 6 se ale nafta a CNG vyrovnávají. Navíc u velké části techniky nelze při požadavcích na její výkon naftový pohon nahradit plynem," potvrdil.

Zatímco František Dědič se ale domnívá, že v republice se od podobného modelu ustupuje, Michal Polanecký v tomto vidí boom.

„Technické služby napříč republikou se k vlastní čerpací stanici přiklání, byť není jednoduché vypsat výběrové řízení na dodavatele pohonných hmot," připouští a dodává, že i jim se vyplatí.