Nebýt jen průtokovým ohřívačem pro Pražáky, ale stát se atraktivní lokalitou důstojně konkurující destinacím jako je třeba Český ráj či Království Bolka Polívky? Krajina srdce ví, jak na to. Rodí se nová turistická oblast a podstatná část Táborska bude její součástí. Pracovní název? Malá Šumava.
První impulzy ke zrodu myšlenky na novou turistickou oblast přiblížil její duchovní otec Jaroslav Krejčí.

„Když jsme začali před lety ve větším provozovat lyžařský areál na Monínci, a ten se začal stávat známějším a navštěvovanějším, především lidé z Prahy začali říkat, že je to tady jako na Šumavě. Mezi lidmi se dokonce uchytil název Malá Šumava a my si začali uvědomovat, že jsme především pro Středočechy opravdu zajímavou oblastí. Nabízíme srovnatelné služby, přitom jsme podstatně blíž.“

Na ruku mu pak přichází chystaný zákon o cestovním ruchu, který přímo hovoří o podpoře turistických oblastí, v nichž stát vidí budoucnost turismu.
„Sám jsem si na to ale netroufl. Postoupil jsem tuto myšlenku místní akční skupině Krajina srdce, kde dělám místopředsedu. O její předsedkyni Monice Hienlové vím, že je velmi aktivní a má obrovský rozhled. Okamžitě pochopila, o co jde a pustili jsme se do práce,“ říká Jaroslav Krejčí.

V první fázi bylo třeba zjistit, zda se připojí města a obce. Začalo kolečko po starostech. Někteří byli nadšení, jiní se alespoň zamysleli.
„Mně se to jeví jako dobrá myšlenka, která by mohla našemu městu jen prospět. Myslím, že v turismu má náš region stále rezervy,“ míní starosta Mladé Vožice Jaroslav Větrovský.

Malá Šumava by mohla mít oproti jiným destinacím řadu výhod. Jednak může nabídnout celou škálu atrakcí a turistických cílů, zajímavá může být pro návštěvníky stejně v zimě jako v létě a velká přednost tkví v její dostupnosti. Půjde vlastně o jedinou nepohraniční oblast, která nabídne kvalitní sjezdové i běžkové lyžování.

„Potenciál našeho regionu je obrovský a my bychom chtěli především utužit spolupráci mezi jednotlivými subjekty a naučit se prezentovat jako jeden atraktivní celek. Zatím bohužel sloužíme jen jako takový průtokový ohřívač pro turisty z Prahy, kteří přes nás cestují buď na Šumavu nebo do Rakouska. A my bychom je tady chtěli přibrzdit a ukázat jim, že to tady stojí za to. Můžeme jim přitom nabídnout úplně všecho. Celoroční aktivity, letní ale i zimní dovolenou, díky Bechyňsku tady máme lázeňství, Tábor představuje historické centrum, Sedlčansko nabízí skvělé podnímky pro vodáckou turistiku, Mladovožicko pak nedotknutou panenskou krajinu vhodnou pro cykloturistiku,“ vyjmenovává Hienlová.
V druhé fázi půjde především o získání podpory podnikatelů.

„Jedinou cestou, jak lze soupeřit v rámci tuzemského cestovního ruchu, je spolupráce. Chceme propagovat věci jako celek a nabídnout návštěvníkům co nejširší škálu možností,“ tvrdí Jaroslav Krejčí.

Podle něj je v dnešní době propagace a marketing cestovního ruchu velmi chaotickou záležitostí. Něco dělají obce, něco kraj, další zase neziskové organizace nebo sami poskytovatelé služeb.

„My bychom tomu rádi dali jednu značku, chtěli bychom se centralizovat, docílit toho, aby se akce nedublovaly v jednom termínu a podobně. A když pak přijede někdo z Prahy na výlet, nabídneme jim vějíř zážitků a služeb. Pak se tu díky tomu zdrží déle a všichni tím vyděláme. A když se nám podaří ještě propojit se dálnicí, můžeme být během deseti patnácti let jednou z nejatraktivnějších oblastí v Čechách. A to především pro Prahu,“ plánuje Krejčí.
Alfou a omegou úspěchu je však výstižný název.

„Musí to být výborná marketingová značka. Motto už máme a myslím, že je výstižné: Krajem kalicha,“ přiblížila Hienlová.
Název by měl vystihovat celou podstatu krajiny, najít pro ni společného jmenovatele. Musí být snadno zapamatovatelný a přitom z něj každý musí poznat, do kterého území lokalita patří. Krajina srdce si na pomoc přizvala veřejnost.

„Vyhlásili jsme soutěž, abychom vytáhli rozumy od lidí z celého území. Chceme, aby se zapojili pamětníci i studenti. Malá Šumava je opravdu jen pracovní název, kterým bychom přeci jen té opravdové Šumavě něco kradli. Je otázkou, zda jdeme tou nejlepší cesta,“ říká Hienlová. Vítěz ankety, jehož název se stane značkou pro novou turistickou oblast, vyhraje zimní týdenní pobyt pro dvě osoby včetně skipasů ve Ski Relaxu Monínec.

NOVÁ OBLAST Rodící se nová turistická oblast by měla zahrnovat tyto regiony:
Táborsko, Bechyňsko, Voticko, Milevsko, Sedlčansko, Mladovožicko, Chýnovsko a středočeské Sedlecko-Prčicko.