Přes 120 lidí utrpělo zranění.
Přestože počet nehod oproti roku 2007 o čtyři procenta klesl, o hrůzných 39 procent narostl počet mrtvých.
„V drtivé většině případů je odpovědnost na straně účastníků silničního provozu,“ upřesnil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Mezi nejčastější přestupky se řadí nerespektování výstražných světel a přejíždění i přecházení přes koleje těsně před přijíždějícím vlakem. Ještě častěji však řidiči nedodržují stanovenou rychlost, jíž se přibližují k přejezdu.
V republice je zhruba čtvrtina, tj. 2250 přejezdů se světly. A právě na nich se stala více než polovina všech nehod.
Jihočeský kraj společně s Ústeckým obsadily třetí nejhorší místo. Více nehod se stalo jen v Moravskoslezském (29) a Středočeském kraji (53).
Táborsko má na svědomí tři výjezdy drážních inspektorů. Dokonce v rozmezí sedmi dnů se museli do zastávky ve Veselí nad Lužnicí vydat hned dvakrát.
Nejdříve 16. května, kdy se s vlakem srazil řidič osobního auta, který ale z místa odjel. Podruhé 23. května; i v tomto případě se vlak potkal na přejezdu s osobním autem.
Na sklonku roku se pak stala nehoda mezi Řípcem a Soběslaví, kdy na koleje vjelo opět osobní auto. Ani v jednom případě naštěstí nedošlo ke zranění lidí.