„Už několik let pracujeme s potenciálem nábřeží Jordánu, který byl znovu zmiňován i ve spojitosti s bezpečnostní situací ve městě. Rádi bychom toto místo trochu oživili,“ popsal starosta Štěpán Pavlík.

Tzv. Trafačka samotná se dosud dočkala jen občasného využití. „Odbor kultury už se několik let snaží budovu sezoně, většinou přes léto, nabízet k pořádání různých akcí,“ dodal starosta s tím, že nyní radnice získala stavební povolení na finální podobu objektu.

Muzeum, kavárna i zkušebny

Historická trafostanice se v budoucnu stane multifunkčním zařízením. „Prostory budou sloužit například jako zkušebny různým souborům a kapelám, také ale k setkávání seniorů či se stane stálou galerií táborského Muzea historické fotografie Šechtl a Voseček,“ přiblížil koncept.

Křižíkova trafostanice v Táboře
Objekt nechal v roce 1902 postavit vynálezce František Křižík jako podružnou elektrickou stanici. Součástí interiéru podle dobových informací byly i kanceláře, sklady, byty a jednopodlažní hala se strojovnou, akumulátorovna a transformační věž. Podružná trafostanice se napojila na hlavní elektrickou centrálu u Lužnice, která proudem zásobovala železniční dráhu do Bechyně, nádraží a město. Trafačka distribuovala zejména proud do osvětlení. Proud z centrály u Lužnice měl 500 voltů, ty se zde dělily na dva krát 240 voltů. Pět let po výstavbě Křižík objekt odprodal městu.

Součástí přestavby má být i kavárna s předzahrádkou směřující k Jordánu. „Trafačka zajímá i městskou knihovnu, která by zde ráda během rekonstrukce svých prostor pořádala své programy pro veřejnost,“ dodal Pavlík.

Až bude projekt, vyberou zhotovitele a požádají o dotaci

Rada města Tábora posvětila v prosinci podrobnější projektování. „Rádi bychom měli co nejdříve hotový projekt o provedení stavby, tak abychom se mohli ucházet o dotace a soutěžit dodavatele,“ uzavřel starosta.

Projekt dostal název Studio Trafačka, věnuje se mu architektonické studio A-Detail Martina Krause a projektovou dokumentaci pro provedení stavby má do konce března 2024 vytvořit stavební inženýr Tomáš Tourek.