Jde o atraktivní pozemek a další posílení majetku města. Tak o investici do zhruba 3000 metrů čtverečních hovoří starosta Jiří Fišer.

Řidiči však daleko více oceňují, že se na pozemku po demolici budov bude levně parkovat. „To mne pochopitelně zajímá, protože drahých míst k parkování je tu dost a na nich se místo vždycky najde, ale levnější jsou beznadějně plná. Každé levné stání navíc je tedy pro lidi přínosem,“ míní například Milan Tupý z Tábora, který včera parkoval před obchodním domem a za hodinu stání zaplatil 35 korun. „Myslím, že dvacet korun by stačilo,“ dodal k ceně.

Parkoviště, které by mělo vzniknout u vyústění podchodu kolejí na Blanickém předměstí, by podle starosty mělo hrát do noty především lidem, kteří do Tábora jezdí autem za prací a potřebují zaparkovat na celý den, a také návštěvníkům města. „Naše představa je, že by se platilo tak deset dvacet korun za den,“ naznačil Fišer.

Město o pozemku ČD vyjednávalo již dlouho, nyní se podařilo cenu srazit na přijatelnou hodnotu sedmi milionů. Jak Fišer dále naznačil, dostat ji ještě níž už není šance.

Pozemek se ale nekupuje se záměrem využívat ho trvale jako parkoviště, ale pro budoucí rozvoj města. Vzhledem k současným finančním možnostem se jeho efektivnější využítí musí odložit. Peníze na nákup pozemku jsou již připravené v rozpočtu.

V oblasti placeného stání spravují technické služby (TS) celkem 1360 míst. Z neplacených míst jim do kompetence spadá pouze parkoviště před plaveckým stadionem se 126 místy. „Nové parkovací plochy Tábor potřebuje, doprava v centru narůstá a nové linky městské dopravy nejsou podle mne tím pravým řešením. Toto nové parkoviště přispěje ke zklidnění dopravy v centru,“ říká Jaroslav Mlejnek z TS, které také připravují analýzu, jak a kde by parkování v Táboře mohlo zlevnit.