Sněžit včera začalo v nejméně vhodnou dobu jak pro silničáře, tak i pro řidiče. Před půl osmou, kdy se u správy silnic sotva vystřídaly směny, lidé nasedají do aut a vyrážejí do práce, děti do škol. Tábor se na hodinu zastavil.
Nepatrná vrstva sněhu potrápila řidiče hlavně uvnitř Tábora. Ale posypáno nebylo ani cestou z Bechyně.
Pořadí údržby• Do 3 hodin silnice I. třídy: jde o 101,966 kilometru
• Do 6 hodin silnice II. třídy: jde o 261,381 kilometru
• Do 12 hodin silnice III. třídy: jde o 561,689 km včetně 51,278 km silnic, které jsou udržovány pouze pluhováním
• Neudržované silnice: jde o 26,817 kilometru
„Začalo to klouzat kousek před Malšicemi, tam už ani na silnici nebyly vyjeté koleje. Jeden náklaďák nás zabrzdil a rozjet se do kopce už nešlo, i když mám zimáky. Nikde nebylo posypáno a ani sypače jsem za celou cestu neviděl. Problém byl hlavně v Horkách," informoval nás před osmou Roman Směšný, který jel autem z Bechyně do Tábora.
Uvízl ale právě na Horkách, kde mnozí řidiči auta odstavili co nejvíc ze silnice a kdo mohl, pokračoval do města pěšky.
To udělala i spolujezdkyně Romana Směšného, která pracuje na Budějovické ulici. Ani pěším se ale nešlo lehce, na silnici byla ledovka, klouzaly i chodníky. „Klouže to jako ďas," ohodnotila chodníky v centru farářka Eva Červená.
Na ošetření průjezdu města má Správa a údržba silnic ze zákona šest hodin, vedou jím totiž především silnice druhé důležitosti.
„To je případ jak Horek, tak Chýnovské ulice. V tomto čase údržbu komplikuje i ranní špička, kdy se sypač velice obtížně dostává na konkrétní místo, protože uvízne v koloně," vysvětlila ředitelka táborské SÚS Radka Pavlíková.
Tábor ráno klouzal jako taneční sál
Jak po tanečním parketu se pohybovaly i autobusy městské dopravy. Například na viadukt přes koleje ke Kovosvitu ráno nevyjely.
„Řekl bych, že v půl osmé ráno se v Táboře doprava zastavila a zase se rozjela až v devět, kdy stačili posypat. Pak jsme samozřejmě i s autobusy postávali. Nevyjelo se na Kovosvit, v Zárybničné Lhotě byl zase kamion přes cestu, takže zpoždění pochopitelně byla a kam se neprojelo, museli se řidiči různě točit," přibližuje ranní službu vedoucí divize MHD Comettu Plus Petr Pistulka. Z ranní ledovky vyvázli s jediným škrábancem. „Kdyby nestála jiná auta, autobusy by projely. Jel jsem za dvěma dodávkami a ty tak klouzaly, až vytvořily ledovku."
„Ráno tak od 7.55 do 8.40 nejezdily žádné autobusy ze směru Sezimák, na zastávce Sídliště nad Lužnicí stálo odhadem kolem půl deváté tak sto lidí," uvedla včera Monika Dolistová.
Doprava v Táboře se stala i námětem diskuzí na sociálních sítích. Například jedna z řidiček napsala: „Dojela jsem z Větrov k benzínce na Horkách a při otáčení zpět plynule zahučela do příkopu… Zimní pneu to nedaly." Svou zkušenost popsal i řidič, který vyrazil do Prahy. „Od Náchoda až ke Košínu jsem jel dvacet kilometrů za hodinu a pořád smykem."
Pořadí důležitosti dodržují i technické služby při ošetření chodníků. „Jako první odklízíme sníh u nemocnice, v ulici 9. května a také v Údolní ulici. Do sklízení sněhu se zapojilo pět dobrovolníků," říká Zdeněk Vrtiška z TS Tábora.