„Zlevnění tarifů by muselo být za cenu extrémně navýšených dotací, proto vidím cestu v obsluze zón, kde se nově bydlí, nebo kde lidé dlouhodobě MHD chtějí, jako jsou teď třeba Čelkovice a Klokoty, a potom v kvalitě svezení," říká starosta, který občas na cestu mezi Žižkovým náměstím a nádražím využívá miniautobusů. Jeden nový teď přibyl.

Vedení společnosti Comett Plus včera představilo tři nové posily do vozového parku. Díky jednomu si Tábor dokonce připsala české prvenství. „Máme tu jako první republice autobus o délce 10,5 metru," představil ho provozní dispečer MHD Aleš Melich.
Tento autobus Urban Way, speciálně vyrobený pro táborský městský provoz, již také splňuje nejpřísnější evropskou normu na emise, na druhé straně ale kvůli své atypické délce má klimatizaci pouze u řidiče. Majiteli však nabídne jinou výhodu.
„Má sníženou hmotnost, což se projeví na spotřebě plynu, ale i tím, že může vézt 91 lidí stejně jako standardní vůz," doplňuje šéf divize MHD Petr Pistulka s tím, že Urban je posledním autobusem, který koupili bez klimatizace.
Zbylé dva nové vozy mohou mít stálou teplotu v celém prostoru, což cestující ocení především v létě. Jeden z nich je standardně dvanáctimetrový, druhý mini měří 7,5 metru. Jsou také nízkopodlažní.
Po aglomeraci lidi přepravuje celkem 38 autobusů, z nich je 34 vozů nízkopodlažních a 21 už na stlačený plyn. Průměrné stáří jednoho vychází na 6,8 roku.
„Pravděpodobně máme jeden z nejmladších vozových parků v republice a také jeden s největším podílem nízkopodlažních vozů a vozů na plyn," zmínil včera při projížďce novým autobusem generální ředitel Comett Plus Zdeněk Tuček.
Ročně autobusy na 15 linkách přepraví přes osm milionů cestujících. Provoz dotují města aglomerace, tedy Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí. Na letošní rok se podělily o 40 milionů, které dopravní společnost na systém městské hromadné dopravy potřebuje na jeden rok.