Cesta přes most a oprava cesty v lesíku, mobilní světla, středová čára 
v serpentinách. To jsou některé z požadavků, které táborští radní sepsali a odesílají na kraj.

Dílčí úpravy a novinky jsou tím jediným, co lidem za Švehlovým mostem může usnadnit další měsíce bez spojení s centrem Tábora.
Starosta Jiří Fišer hned tak nový most přes Lužnici nevidí. „Situace, kdy nový most bude možná až za rok, je pro lidi na hranici únosnosti," řekl starosta ke skutečnosti, že stavební firma na mostě zkrachovala a rozbořený most opustila.

Co je na papíru:
Co je na papíru: Posílení MHD, cesta přes most, zpevnění lesní cesty, středová čára na silnici, zrcadla, úprava zeleně, zvýšené hlídky MěP, zdůvodnění pro je nutné nové VŘ, jak stavbu zajistí proti poškození, zda lze vyhlásit krizový stav.

Snad každý Táborák si už užil objížďky, která nyní vede přes čelkovický most, kde kvůli husté dopravě občas dojde ke karambolu a dlouhým frontám. Než se dokončení prací chopí nová firma, mají pomoci dílčí úpravy.

Jako nutnou vnímá cestu pro pěší a cyklisty také opoziční zastupitel František Dědič. „Určitě na ni mohou použít peníze, které ušetřili výběrovým řízením, v němž kraj vybral nejlevnější firmu, o čemž říkám, že je cesta do pekel," míní.
Počítá, že opravit bude potřebovat také silnice přes serpentiny, z níž by Tábor nejraději odklonil těžkou dopravu. „V této krajní situaci se nám jeví, aby nákladní auta jezdila přes Planou," dodala místostarostka Michaela Petrová. 

Serpentiny v zimě? Bojí se i silničáři

Zimu bez Švehlova mostu si motoristé z Horek a Větrov dost těžko představují. Po namrzlých a zasněžených serpentinách do Čelkovic to podle nich bude o život. Právě tudy ale vede objížďka.

„I při menším náledí bych se v zatáčkách u Čelkovic s kamionem potkat nechtěla. Už teď je to otřesné a až začne mrznout, tak to bude neúnosné," upozorňuje v diskuzi na Facebooku Zuzana Hrubantová, která se již nyní připravuje, že bude muset do Tábora přes Planou nad Lužnicí. Své obavy připojil také Pavel Kohoutek: „Bude třeba vymyslet, jak z toho ven. Otevření mostu pro pěší a cyklisty problém vůbec neřeší. Nákladní doprava by měla mít alespoň v jednom směru stanovenou objížďku přes Planou a Lom," navrhuje.
Nad silnicí do Čelkovic se radní sešli také s ředitelkou Správy a Údržby silnic v Táboře Radkou Pavlíkovou. Ta mimo jiné řekla, že jsou připraveni udělat všechno, aby serpentiny i v zimě zůstaly sjízdné.

Bydlíte v Čelkovicích, takže serpentiny dobře znáte. Sdílíte obavy motoristů, že přes zimu nemusejí být sjízdné nebo alespoň velmi nebezpečné?
Na rovinu říkám, že z toho máme také obavu. Serpentiny už několik let v zimě ošetřujeme chemickým posypem (solí) a teď si k tomu uvědomujeme ještě zvýšený provoz. Proto se na zimu připravíme.

Jak konkrétně?
Řekněme, že si připravíme ještě jedno auto a budeme tam častěji jezdit na kontroly. Včetně našeho technika. My máme hlavně obavy z toho, že kdyby v místě došlo k nějaké kolizi, že se nám tam zablokuje i naše údržbové vozidlo. To je taková naše noční můra. Ono se nám to totiž stává i normálně. Když je někde třeba nehoda nebo to víc klouže a stojí kolona, uvízne i naše auto.

Máte i pro tohle nějaký záchranný scénář?
Asi budeme muset žádat o asistenci policii nebo městskou policii, aby nám pak příslušníci pomohli kolonu rozjet a my mohli silnici ošetřit. Skutečně si uvědomujeme, že to nebude jednoduché a obavy tedy samozřejmě máme, ale nedá se nic dělat. Zvládnout to nějak musíme. Víme, že když posypaná vrstva působením soli roztaje a rozjezdí se, bude nutné ji hned shrnout.

Klade na vás toto opatření nějaké požadavky? Mám na mysli třeba pořízení dalšího údržbového vozu?
Ne, to auto máme, protože údržbová trasa v serpentinách je dlouhá léta. Auto sice nejezdí jen Čelkovice, trasu po Táboře má delší, ale jak říkám, bude tam zajíždět častěji a můžeme si vypomoci i traktorem. Lidi ve službách máme, technici budou připravení. S tím vším si umíme poradit, takže to nejhorší, co může nastat, je zablokování našeho vozidla. V té chvíli by nám velmi pomohlo, kdybychom mohli operativně dopravu odklonit na Planou. Ale ty silničky tam taky nejsou nic moc, v obcích často nemají chodníky, jsou tam nepřehledné zatáčky. To by mohl být další problém.