Na plnohodnotný provoz si rozkopaný Švehlův most ještě téměř rok počká, na zimu se ale právě dnes v 15 hodin otevírá chodcům a cyklistům. Součástí zakonzervování rozestavěného díla, které má zabránit škodám na hotových pracích, bylo umožnění provizorního průchodu. Jaroslav Sochůrek, ředitel táborské divize stavební firmy Swietelsky, která práce provedla, už počítal jen hodiny.

„Chodník je hotový, už jen stavíme plot a jsme připravení k předání díla zhotoviteli," uvedl ředitel před středečním závěrečným kontrolním dnem, po němž se práce na mostě zase odmlčí a most si na jaře převezme další firma.

Jihočeský kraj, majitel mostu a investor jeho opravy, do té doby výběrovým řízením najde firmu, která práce pro zkrachovalém Exmostu dokončí. Firma Swietelsky nyní provedla jen nejnutnější práce za 1,7 milionu, aby most bez úhony přečkal zimu.
„To byla jen zakázka malého rozsahu a pravděpodobně se budeme ve výběrovém řízení ucházet i o dostavbu mostu," nevyloučil ředitel Jaroslav Sochůrek.

Středečního kontrolního dne se za táborský odbor dopravy zúčastnil jeho šéf Jan Pávek. Mluvil už jen o drobnostech, které zakonzervování uzavřou.
„Například je třeba udělat posyp a technické služby ještě vyčistí chodník od Pintovky k mostu, který se nyní moc nepoužíval. Požadavky města se firmě podařilo naplnit a mohu říct, že technicky je přechod udělán bezpečně," zhodnotil Jan Pávek s tím, že změny v souvislosti se zprůchodněním mostu zaznamenají řidiči i na vodorovném značení po objízdné trase.
Jaroslav Sochůrek doplnil, že jejich úkolem bylo tento chodník osvětlit, takže na místě jsou i nové lampy. O jeho údržbu se bude přes zimu starat Správa a údržba silnic.

Výběrové řízení na zhotovitele dostavby mostu vypíše kraj ještě do konce roku, aby po únoru mohla nová firma spustit práce.
Původně zakázku za necelých 30 milionů získala od Jihočeského kraje firma Exmost. Provoz na mostě skončil 30. března a zavřený měl zůstat do konce roku. Již před prázdninami se ale pracovní tempo zastavilo. Firma připouštěla finanční problémy, nicméně o zakázku stále bojovala. V srpnu naděje pohasly a kraj se s Exmostem rozešel a musí najít novou stavební firmu, která most opraví.
Pro obyvatele Tábora to znamená o rok delší uzavírku a tedy i objížďku přes čelkovické serpentiny. Ty ale v zimě mohou být pro motoristy nebezpečné.