Vůz byl vyroben na konci 30. let v dílnách firem ČKD a Praga. Za okupace nejezdil, v letech 1948-53 se objevil v provozu, ale pak po desetiletí chátral. Sloužil například jako dílna pro šumperské čalouníky. Na dráhu se vrátil díky Výzkumnému ústavu železničnímu a renovaci za 30 milionů korun.

Světový unikát Stříbrný šíp přijel do Litomyšle.Zdroj: Deník/ Iveta NádvorníkováUNIKÁT
Stříbrný šíp z roku 1939 se ukáže Jihočechům. V sobotu v 9.26 přijede z Prahy do Tábora a v 10.10 vyrazí do Písku. Odtud se ve 12.27 na otočku vrátí do Červené n. Vlt. a zpět k Táboru zamíří z Písku v 15.10. Tábor pak opustí v 16.38. Cestující se posadí do italské kůže.

Jak Deníku sdělil obchodní ředitel Českých drah Jiří Ješeta, na jih Čech se „Šíp“ vydá podruhé. Loni dorazil přes Tábor do Jindřichova Hradce, letos si premiéru odbude Písek. Ředitel ocenil nadčasové zpracování interiéru v chromu a v kůži, které už v době vzniku plnilo dva účely: funkčnost i estetiku.

„Příjezd Stříbného šípu je mimořádnou událostí, jezdí jen výjimečně,“ potvrdil Jiří Ješeta. Dnes by se v Táboře mělo uskutečnit originální setkání na jedné koleji: právě Stříbrného šípu s Křižíkovým vozem Elinka z roku 1903.

Všesokolský slet v Českých Budějovicích.
Jihočeští sokolové míří na slet do Prahy