Jak informuje mluvčí SZ Jan Nevola, ocenění za modernizaci části 4. koridoru mezi Soběslaví a Doubím udělalo zhotoviteli radost. „Je to stavba na zelené louce, trať vede na estakádách, vznikl na ní také tunel a jde o kompletní novostavbu,“ shrnuje.

Podívejte se na video, vypadá jízda po nových kolejích:

Zdroj: Lenka Pospíšilová

Původně byla v úseku jednokolejná trať vedená přes zastávku Roudná s maximální povolenou rychlostí souprav 100 km/h. „Dnes je to moderní dvoukolejná trať, připravená na instalaci evropského zabezpečovače ETCS, který umožní rychlost až 200 km/h. Nová železnice tak pomohla zkrátit cestu z Prahy do Českých Budějovic na 100 min,“ podotýká Nevola. „Do Tábora je to vlakem z Prahy už jen hodina,“ upřesňuje mluvčí SZ.

Slavnostní otevírání nové přeložky IV. koridoru v úseku Soběslav a Doubí u Tábora se uskutečnilo v pátek 9. září. Zástupci Správy železnic i zhotovitelů se po trati projeli soupravou motorových univerzálních vozidel MUV 75.
První vlak po nové přeložce mezi Soběslaví a Doubím u Tábora projede v neděli

Tituly Stavba roku uděluje pětičlenná odborná porota složená z architektů, stavebních inženýrů a dalších specialistů, která během léta navštívila všech 112 přihlášených staveb. Oceněné projekty (13 titulů a 25 zvláštních cen) získaly křišťálové ceny z dílny sklárny Rückl, které navrhl designér Rony Plesl. Více o soutěži najdete na www.stavbaroku.cz.

Prohlédněte si video z předávání cen:

Zdroj: Youtube

Mezi nejvýznamnější objekty oceněného železničního koridoru patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník (263 metrů) a přeložka silnice II/135. V rámci stavby vznikla nová zastávka Myslkovice a posunuta byla i zastávka Doubí u Tábora.

Exkurze na stavbě nové přeložky IV. koridoru v úseku Soběslav - Doubí u Tábora 8. června 2022.
VIDEO: Podívejte se. Koridor mezi Soběslaví a Doubím má první kolej

Stavba nové přeložky na Táborsku začala v září 2019, zhotovitelem se stalo sdružení firem Strabag Rail, Eurovia CS a Metrostav. Náklady dosáhly 4,8 miliardy korun. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020.  Více o stavbě Soběslav – Doubí u Tábora ZDE

Stavba roku se letos vyhlašovala už po jednatřicáté. Jedná se o prestižní celorepublikovou soutěžní přehlídku, hlavním organizátorem soutěže je Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství spolu s ministerstvem průmyslu a obchodu, Českou komorou autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě a Svazem podnikatelů ve stavebnictví. O titul letos soutěžilo celkem 112 staveb českých i zahraničních, kromě titulů a zvláštních cen byly uděleny také Ceny veřejnosti. Letošní ročník byl rekordní v počtu hlasujících, do ankety se jich zapojilo celkem 118 043.