Testy se uskutečnily ve dnech 23. – 26. října. "Zjištěné poznatky se vyhodnotí pro případné použití těchto konstrukcí na vysokorychlostních tratích, tedy i pro rychlosti přes 300 km/h. Zkoušky byly naplánovány tak, aby měly minimální vliv na jízdu pravidelných vlaků," vysvětluje ve své zprávě Správa železnic.

"Testovací jízdy diagnostické soupravy v čele s naší lokomotivou Siemens Vectron prověřily chování mostních konstrukcí, aerodynamické účinky v tunelech, na nástupištích a v okolí kolejí," uvedl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Poslední vlak ve stanici Roudná zastavil na hodinu, loučily se desítky lidí.
Železniční sbohem. V Roudné zastavil poslední vlak, rozloučily se desítky lidí

Pokračoval, že na testech SŽ spolupracuje s Fakultou stavební, Ústavem železničních konstrukcí a staveb, Dopravní fakultou Jana Pernera a Výzkumným ústavem kolejových vozidel.

Vlastní testy a vyhodnocení chování mostních konstrukcí se prováděly pomocí speciálních diagnostických zařízení Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze.

"Při průjezdu zkušební soupravy ve vysokých rychlostech se ve spolupráci s Výzkumným ústavem kolejových vozidel také vyhodnocovaly aerodynamické efekty v tunelech. Experti se zaměřili zejména na stanovení tlakového zatížení vozidla a komfortu cestujících," uvádí se dále ve zprávě SŽ.