Spokojený zákazník. Takový je cíl Sdružení českých spotřebitelů.
Již devátým rokem oceňuje firmy trvale poskytující služby na takové úrovni, které od nich zákazník očekává. Některé firmy či podnikatelé splňují nejen obecné požadavky, ale poskytují své služby dokonce nadstandardně.
Při udělení ceny přihlíží Sdružení českých spotřebitelů také na to, jaké jméno firma má jak mezi spotřebiteli, tak i u místní a podnikatelské samosprávy.
Ocenění Spokojený zákazník se uděluje na dva roky. Ceny jihočeským firmám předali počátkem týdne hejtman Jiří Zimola společně s náměstkyní Ivanou Stráskou.
V letošním roce ji získalo jedenadvacet podnikatelů a nechyběli mezi nimi ani dva zástupci z Táborska. A to Jana Radostová, majitelka Keramiky U Kočků z obce Sviny za inspiraci, kterou firma čerpá většinou z tradic Veselska, i za to, že lidé mohou přímo sledovat výrobu keramiky a prohlédnout si její dílnu. Na trhu působí od roku 2003.
Druhým oceněným byl František Veřtát z Chýnova, který vlastní prodejnu a půjčovnu vybavení pro outdoorové sporty. Cenu získal za speciálně zaměřený sortiment prodávaného zboží, za schopnost odborně poradit a za vstřícnost a ochotné vystupování.
„Ocenění mě potěšilo. Mimo jiné jsme ho dostali i za to, že jsme slušní k zákazníkům, což by podle mého soudu mělo být samozřejmostí,“ sdělil František Veřtát. Podnikání malých rodinných firem je prý velká řehole. Věnují se své práci na sto procent, takže často ztrácejí i vlastní soukromí. „Poděkování si zaslouží hlavně mí rodiče, kteří mi hodně pomáhají. Bez nich by to nešlo, protože má práce je velice časově náročná,“ vysvětlil majitel firmy.
V současnosti připravuje nové internetové stránky, na nichž hodlá zviditelnit hlavně školu potápění. „Při předávání cen mě příjemně překvapilo, že se dostalo zejména na menší firmy, u nichž byl hodnocen hlavně kladný a seriozní přístup k podnikání. I přes negativní ohlasy v médiích, kde jsou prezentovány především špatné zkušenosti zákazníků, existují lidé, kteří svému podnikání věnují všechen volný čas. Je dobře, že Sdružení českých spotřebitelů takové ocenění uděluje,“ dodává František Veřtát.
Jana Radostová ze Svin už své internetové stránky má. Na nich prezentuje svou firmu následovně: „Naše výrobky jsou ručně točené a dekorované malbou pod glazuru. Inspiraci nacházíme všude kolem nás, dekory vycházejí většinou z tradic našeho kraje, nebo používáme přírodní motivy. Převládají jednoduché tahy nebo složitější malby květin. Na zakázku malujeme portréty zvířat, hlavně psů a koní.
Obě naše dcery se aktivně věnují jezdectví, takže další oblastí, jíž se zabýváme, je zakázková výroba sportovních trofejí. Stálicí v našem sortimentu je struhátko na česnek, jehož prodej je na stánku spojen s opékáním topinek na litinových plátech kamen.“
Spokojení zákazníci jsou všude tam, kde se potkávají se slušnými podnikateli. A vsadí-li řemeslníci a živnostníci na ochotu a vstřícnost, pak mají z poloviny vyhráno. I když František Veřtát tvrdí, že slušnost by měla být samozřejmostí, bohužel tomu tak vždycky není.
https://taborsky.denik.cz/ostatni_region/pred-ponorem-je-nutne-nechat-strach-na-brehu.html
Alena Řezáčová