„Už před několika lety jsme kontaktovali město – odbor životního prostředí, kde jsme se snažili, aby bylo umožněno nejenom nám, ale i ostatním školám třídění odpadů. Bohužel jsme neuspěli a jediná šance byla koupit si vlastní kontejner za řádově dvacet tisíc,“ naznačil zástupce ředitele Střední zdravotnické školy Hynek Másílko.
Protože samotná škola na to neměla a třídit chtěla, domluvila se s dalšími organizacemi, a to se Střední průmyslovou školou strojní a stavební a Domovem mládeže a šly do do toho společně.
Všechny třídy zdravotnické školy se v pondělí postupně zúčastnily besedy na téma třídění odpadů. Na osvětě se podíleli i samotní studenti.
„Dělal jsem prezentace dvě, první byla hodně textová a moc se neujala. Druhou jsem již připravil zábavnější formou, kterou jsem pojal jako sci–fi o životě PET lahví. Ta se líbila,“ uvedl student zdravotnické školy Pavel Mládek.
„Doufám, že trochu přispějeme k tomu, aby žáci i ostatní pochopili, že z odpadu také vznikne něco nového,“ míní student Vojta Koten.
Podle studentky Lenky Svitákové by se do třídění bylo ochotných zapojit přes 51 procent studentů.
V dodatečné získání finanční podpory od města zdravotnická škola příliš nevěří.
„Jak se k tomu postaví město dál, netuším,“ míní Michal Pěkný, enviromentální koordinátor školy.

Právnické osoby ne!

„Střední školy jsou právnické osoby. Jako město platíme kontejnery pouze pro občany,“ naznačil vedoucí odboru životního prostředí Jan Fišer.
Podobné je to i se svozem odpadu. „Ten je placen z poplatků fyzických osob. Platit z něj svoz právnickým osobám je ukrajování ze služeb, které si zaplatily fyzické osoby – tedy občané. Na svoz sice přispívá Ekokom, ale pouze platbou za vytříděnou komoditu, rozhodně to zdaleka nekryje celé náklady,“ doplnil Fišer.
Fišer dále připustil, že snad výjimečně by škola mohla kontejner získat jako dar. To by ale muselo schválit zastupitelstvo.
Jiná situace je na školách, jejichž zřizovatelem je město. Zde, jak potvrdil šéf odboru školství Radomír Kouba, má šest zařízení každé po třech kontejnerech.