„Studie měla ukázat, zda se každý občan dostane na zastávku MHD do deseti minut. Takto jsme dobu snížili. Školní autobus zajíždějící do ulice devátého května je letitá věc a to byl druhý impuls, který nás k nápadu přivedl,“ prozradil starosta Bedřich Beneš.
„Skutečně mě překvapil zájem lidí, kteří během několika dnů spoj využívají nad moje očekávání,“ uvedl k téměř týdennímu provozu.
Dosud fungující linka číslo šestnáct zajíždí nově do ulic 9. května, Svépomoc a Průmyslová, kde vznikly tři autobusové zastávky. „Ta na Svépomoci je řešena i strategicky. Probíhá zde velká výstavba rodinných domů a zejména zde bude v budoucnu stát domov seniorů,“ nastínil Beneš.
Lidé z odlehlejších částí města jsou i za deset spojů ve všední den a čtyři o víkendu nesmírně rádi. „Teď mám zastávku hned u domu, samozřejmě že jsem ráda, dojíždím do školy. Linky by ale mohly jezdit častěji a nemusely by zajíždět k Tescu,“ odpověděla vystupující studentka Renata Zrůstová v ulici Průmyslová.
S inovacemi téměř vždy souvisí i následné komplikace a problémy. Řidič autobusu zažije krušné chvíle při vjezdu do ulice 9. května ve chvíli, kdy se míjí s protijedoucím nebo zaparkovaným vozidlem.
„Tuhle trasu jedu potřetí a pokaždé musím v této ulici naject na chodník. Pokud mi tu někdo zaparkuje nebo jede proti mě, nemám jinou možnost. Jsem zvědavý, až tam v zimě bude nahrnutý sníh. Jinak lidí jezdí dost, ani jsem to nečekal,“ komentoval novou trasu řidič šestnáctky přímo při jejím projíždění.