Co vedlo sezimoústeckou radnici ke změnám, které proti vůli lidí realizovala v Táborské ulici? A jaké plány s ní má do budoucna? Na to Deníku odpověděl starosta Sezimova Ústí Bedřich Beneš (ODS).
Z jakých důvodů se radnice rozhodla pro zásadní omezení parkování téměř v celé ulici?
Ze zákona jsme povinni dodržet třímetrovou šířku silnice
v jednom směru, v obou směrech tedy metrů šest. Prostě existují normy, které musíme jako město dodržovat. Zlepšil se tak právní statut ulice, u jejíž dopravní situace jsme dlouho přivírali oči. Druhým důvodem byl chaotický provoz aut, která se musela neustále vyhýbat, a zdržovala tak plynulý provoz. Policie mě sama upozorňovala, abych situaci řešil… Nestranný dopravní inženýr (ne pan Cihelna, pozn. red.) dospěl ke stejnému názoru; jinak Táborskou ulici prostě řešit nelze.
Lidé se ale zlobí, že nemají kde parkovat nebo že situaci zapříčinila zaparkovaná auta obyvatel přilehlého sídliště .
Vycházeli jsme z toho, že majitelé nemovitostí mají možnost parkovat na svém pozemku. Jinak mohou využít třeba Lužnickou ulici. Víte, ta část nespokojených lidí má velmi egoistický a xenofobní názor. Daně vybíráme od všech občanů města, ne jen od lidí ze zmíněné ulice. Provoz, údržbu nebo výstavbu ulice a silnice hradí město, a silnice v Táborské ulici je stále veřejnou komunikací! Ne silnice, kterou tato nespokojená část lidí vlastní.
Stará se městská policie o dodržování zákazu stání především v nočních hodinách u diskotéky Apollo?
Samozřejmě. Strážníci mají za úkol situaci v této ulici sledovat. Zatím rozdali asi třicet pokut a také počítáme s náhodným měřením rychlosti v Táborské ulici. Na Apollo neustále tlačíme, aby se k sousedům chovalo lidsky. Došlo ke zlepšení. Teď máme problémy spíše s hospodami, jako je třeba Hustilka.
Lidé z Táborské ulice chtějí zpomalit provoz na 30 km/h. Vy jste pro?
Ano, jsem pro snížení rychlosti. Referent dopravy pan Beránek dostal za úkol vyjednat s policií (panem Cihelnou) podmínky omezení. Někteří neseriozní řidiči zde skutečně jezdí rychle a není výjimkou ani osmdesátikilometrová rychlost.
Co říkáte na lidmi prosazovanou jednosměrnou ulici?
Osobně si myslím, že to není správné řešení a že úřady toto ani nepovolí. Je to významná cesta a spojnice a jeden ze dvou hlavních výjezdů ze třináctitisícového sídliště. V tomto jsou obyvatelé Táborské ulice velmi egoističtí.
Radní projednávali řešení parkovací politiky v Sezimově Ústí. Pane starosto, co si pod tím mohou čtenáři představit?
Parkování ve městě chceme vyřešit komplexně. Ulice, silnice a parkoviště prostě nejsou na takové množství aut stavěné. Naše město má přes sedm tisíc obyvatel, ale jen 1200 parkovacích míst a dva tisíce garáží! Dopravní komise v těchto dnech zpracovává generel parkování a zřejmě ještě přibude jednosměrných ulic. Bude to pro všechny nepříjemné, ale jinak tuto situaci nevyřešíme.
Můžete na závěr obyvatele Táborské ulice něčím potěšit?
Myslím, že ano. Již máme zpracovaný projekt kompletní rekonstrukce celé Táborské ulice, včetně zastaralých inženýrských sítí. Podle množství získaných dotací se můžeme na novou ulici těšit za jeden rok až pět let.