Je dokázané, že parno ovlivňuje pozornost řidičů. Jak říká mluvčí táborské policie Miroslav Doubek, šoféři by si cestu měli dobře naplánovat. „Pokud je před nimi dlouhá cesta například po dálnici, měli by počítat s častými přestávkami," radí Miroslav Doubek.

Pokud se za volantem začnete cítit unaveně, měli byste co nejrychleji zastavit, projít se a auto dobře vyvětrat. Jestliže víte, že vaše jízda bude trvat déle než tři hodiny, vezměte si s sebou spolujezdce, který si s vámi bude cestou povídat.

Miroslav Doubek připomíná i pitný režim. Do auta si rozhodně vezměte lahev s vodou a pokud to jde, použijte klimatizaci. Ovšem pozor, rozdíl venkovní a vnitřní teploty nemá přesáhnout pět stupňů. „Opatrní by na sebe měli být také cyklisté. Při jízdě je sice ofukuje vítr, problém by však mohl přijít ve chvíli, kdy zastaví," dodává.

Jak se chránit před teplem:

V pondělí padl v Táboře rekordOpalovací krém. Děti bychom měli chránit dvakrát tolik, co sebe. Důležité je nešetřit a pořídit krém s maximálním faktorem. Sluneční paprsky podporují stárnutí kůže a umocňují riziko vzniku zhoubných i nezhoubných kožních nádorů a rakoviny kůže.

Pitný režim. V horku vylučujeme víc tekutin, a mnohem rychleji tak dojde k dehydrataci organizmu. V těchto dnech bychom měli vypít dva a půl až čtyři litry nejlépe čisté vody.

Vyhýbat se slunci. Obzvlášť starší lidé by se měli šetřit
a být doma nebo ve stínu. Odborníci se ale shodují, že mezi 11. až 16. hodinou by se přímému slunci neměl vystavovat nikdo.

Klimatizace. Pozor na její správné používání. V horku sice může příjemně zchladit, zároveň ale často přivodí nepříjemné zdravotní komplikace.

Změna jídelníčku. V horku jsou nejlepší zeleninové nebo ovocné saláty a studené polévky.

Oblečení. Opomenout bychom neměli na prodyšné oblečení a pokrývku hlavy, která chrání před úpalem nebo úžehem.