Jak sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová, jedná se o celkovou rekonstrukci výpravní budovy. „Promění se zejména vnitřní dispozice, zvětší se prostor obchodu, vybudují se nové kanceláře a nové sociální zázemí pro cestující, které dosud chybělo,“ přiblížila zásadní části rekonstrukce.

Nová střecha i krov

První vlak těmito místy podle historických pramenu projel v roce 1871. Veselské nádraží je i v současnosti jedním z hlavní železničních uzlů na jihu Čech. Moderní nástupiště i nový přestupní terminál za rok v květnu doladí i znovuzrozená staniční budova.

Celý objekt je už nyní bez střechy a následně se dočká nové včetně krovu, historická budova dostane i novou fasádu, okna a dveře. „Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií (EU) z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí (OPŽP),“ doplnila Friebová s tím, že výdaje OPŽP jsou ve výši 6 144 109 korun a dotace EU může být až ve výši 2 764 849 korun.

Železniční zastávka Veselí nad Lužnicí se dočká rekonstrukce již letos v červnu.
Nádraží ve Veselí a Táboře čeká oprava

Cestující nejsou rekonstrukcí limitováni. „Maximálně je může omezovat občasný hluk ze stavby. Pokladny a dopravní kancelář jsou nyní vymístěny mimo budovu,“ dodala mluvčí Správy železnic.

Cenná stavba

Nejedná se o památku, vyjádření památkářů tak k projektu Správa železnic nepotřebovala. „Platí, že budova není pod památkovou ochranou, nicméně jde o architektonicky cennou stavbu. S odborem památkové péče města Soběslav jsme proto konzultovali především způsob navržených opatření ke snížení energetické náročnosti budovy,“ uvedla na závěr Nela Friebová.

V Českých Budějovicích pokročila rekonstrukce vlakového nádraží, která vyjde Správu železnic na téměř sedm set milionů korun.
OBRAZEM: Rekonstrukce hlavní budovy vlakového nádraží v Budějovicích pokročila

Nedávno se dokončení nádraží dočkali i Strakoničtí, momentálně Správa železnic realizuje také obnovu českobudějovické výpravní budovy, na řadu má přijít Tábor.