Pamětníci se budou moci vrátit minimálně padesát let zpátky a znovu si na městský autobus počkat na zastávce na Žižkově náměstí. Do stejné řeky však nevstoupí, současné vozy se těm starým budou podobat snad jen koly. Jen zastávky by alespoň vzdáleně mohly připomínat dobu, kterou čas z náměstí již dávno svál.

„Prozatím jsme neobdrželi žádný návrh, jak by měla zastávka vypadat. Domnívám se ale, že by měla zapadnout k mobiliáři, který v současné době na náměstí je, aby se k němu hodila,“ uvedl šéf odboru rozvoje Vlastimil Křemen.
Zastávka prozatím nezískala ani definitivní místo. Dostupný situační plánek ji přiblížil kostelu, jak ale uvedl Křemen, z pohledu památkové péče je pro ně přijatelnějším místo za Tavernou.

„Matně si vzpomínám, že zastávka bývala někde u restaurace Zlatý lev,“ zalovil v paměti Vladimír Kovář (58), který sice dnes bydlí na sídlišti Nad Lužnicí, ale své dětství prožil na Žižkově náměstí.
Nových zastávek na trase, která obkrouží Staré město a kromě Žižkova náměstí projede i Tržním náměstím, mine Střelnici a vrátí autobusovou dopravu i na ulici 9. května, bude do pěti párů.

„Víc nových zastávek by vzniknout nemělo, protože budeme využívat potenciálu stávajících. Některé budou jen na znamení, počítáme, že to budou koncové zastávky, jako například na Maredově vrchu. V centrální části města pravděpodobně bude autobus stavět pokaždé,“ upřesnil k budování nové trasy místostarosta Martin Jirovský s tím, že na zřízení trasy je počítáno s 2,5 milionem, přičemž v sumě je započítán i semafor (1 milion) v ulici u divadla.
„To je z důvodu předpokládané změny ve směru jízdy, ale zatím není rozhodnuto,“ upřesnil Jirovský.
První dva midibusy vyjedou po nové vnitrotrase v listopadu letošního roku. Plánovaný třetí vůz bude nasazen na jinou trasu, měl by ve většině případů obsloužit směr Tábor – Sezimovo Ústí – Planá nad Lužnicí, ale vykrýt časy, které nejsou cestujícími tolik využívány. Zároveň bude i zálohou pro vnitřní trasu.

Vnitroměstská linka začne v oblasti výstavby za Maredovým vrchem, pak jím projede a zamíří na autobusové nádraží. Z něj pojede ve směru na Staré město a dále cestující první varianta linky doveze do Čelkovic, druhá do Lužnické ulice a opačným směrem.

Každý ze tří midibusů bude 7,5 metru dlouhý a sedne si v něm 30 cestujících. Zavedení vnitrotrasy je součástí Optimalizace MHD.

Akce v číslech
Pořízení 3 vozů: 11,07 mil. bez DPH
Dotace: 4,21 milionu
Provozní náklady na vnitrotrasu: 747 tisíc
Provozní ztráta vnitrotrasy: 547 tisíc
Zisk z vnitrolinky: 200 tisíc
Tábor dofinancuje: 5,1 milionu