Historicky na starou náves v Čelkovicích městský autobus nikdy nezajížděl. Pondělní rozhodnutí radních by v tomto směru mohlo být průlomové.

Zač lidé bojovali

V roce 2014 podali šest petic:
1. za tichý asfalt do Lužnické ul.
2. za realizaci cyklostezky v ulici Dukelských bojovníků
3. za koupi Malého Jordánu
4. za řešení hlučnosti v Údolní ul.
5. proti stavbě vodní elektrárny v Pintově ulici
6. za řešení dopravní situace
v Čekanicích

„Mám snahu, aby tam autobus zajížděl a nemám pocit, že by někdo z kolegů radních byl zásadně proti," naznačuje místostarostka Michaela Petrová, jíž doprava náleží, že by občanům měli vyjít vstříc.

Přes 130 lidí z této příměstské části totiž za prodloužení trasy autobusu číslo 60 podepsalo petici. Chtějí, aby zajížděl do dalších ulic, například Poříční nebo U Lípy. Na okruhu od mateřské školy a zpět by řidič zastavil ve dvou nových zastávkách.

„Teď ještě chodím pěšky, ale jednou třeba autobus využiju. Mladí jezdí auty, pro starší lidi ale bude autobus dobrý, je to tady dost do kopce," říká za občany Jana Novotná z Poříční ulice.

Jen vůle ale nestačí, slovo musel dostat také odbor dopravy, který posuzuje, zda je přání realizovatelné. Jak říká Erazim Troch, z dopravního hlediska překážky nevidí. „S obsluhou nových lokalit počítá náš dokument o dalším rozvoji dopravní sítě MHD do roku 2020 a jsou v něm i Čelkovice. Připravovali jsme jej se Sdružením měst a obcí okresu Tábor a dopravcem Comett Plus," sdělil pověřený šéf odboru dopravy.

Jak Erazim Troch, tak Michaela Petrová ale upozorňují, že i kdyby v pondělí dali radní Čelkovicích zelenou, nemusejí se autobusu dočkat ještě letos.

Změna trasy v městské dopravě totiž není jednoduchou záležitostí. Každá linka má svou licenci, podle níž musí dopravce jezdit. Navíc i jízdní řády MHD jsou po schválení zaneseny do celostátního informačního systému. A otázkou jsou také finance. Na provoz minibusů, které obsluhují jen táborské příměstské části, uvolňuje peníze pouze Tábor.

A otázkou jsou také finance. Na provoz minibusů, které obsluhují jen táborské příměstské části, uvolňuje peníze pouze Tábor. „V letošním rozpočtu nemáme připravené peníze ani na navýšení počtu ujetých kilometrů, ani na stavbu nových zastávek," upřesnila místostarostka.

Návrh rozvoje sítě v sobě zahrnuje i další lokality, kam by se jednou občané mohli autobusem dostat. Jde o cestu mezi Tescem a Kauflandem, o nové zastávky v Klokotech, v budoucí průmyslové zóně Vožická sever a na Sv. Anně. S novinkami se do budoucna počítá i v Plané nad Lužnicí a Sezimově Ústí.