Financování:
Tábor: 35,69 milionu
S. Ústí: 6,63 milionu
Planá n/L. 3,69 milionu
Kraj:  3,3 milionu
Přispívají: Slapy, Košín, Radimovice u Želče, Dražičky, Nasavrky a Svrabov.
Za každého občana 15 Kč/rok
Počet autobusů 38
Počet km ročně: 1,8 milionu*
Počet přepravených osob ročně: 7,5 milionu*
* průměrně


Téměř o tři a půl milionu navíc posílají Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí na provoz městské dopravy. Vyšší dotace má několik důvodů.

Do kalkulace ceny na příští rok se promítá očekávaný pokles cestujících, jejichž počet se podle Petra Pistulky, ředitele divize MHD Comett Plus, každým rokem snižuje. Dále zdražení pohonných hmot, pokles tržeb způsobený zlevněním časového jízdného, a především zvýšení výplat řidičům. Tři města aglomerace tak uvolnila 41,2 milionu.

„Je to malinko černá díra,“ domnívá se komunistický zastupitel Tábora Václav Ebert, který by například snížil počet spojů na Žižkovo náměstí. Na vnitrolinku doplácí pouze Tábor, ale zůstane zachovaná v současném objemu.

Investice do MHD stagnují. Zatímco letos se svého spoje dočkali lidé z horní části Čelkovic a pod střechu Comettu přibyl nový autobus, jehož nákup se nestihl v roce 2016, nyní se nic zásadního neplánuje.

Současnému dopravci totiž naskočí poslední rok smlouvy na provoz MHD. Nákup autobusů, které patří do vlastnictví Comett, je tak zastavený. Do konce roku 2018 s ním Sdružení měst a obcí okresu Tábor (SMOOT) ukončí všechny pronájmy a doplatí splátky na již nakoupené vozy.

„Nové bude v příštím roce pouze výběrové řízení na dopravce. Tím pádem všechno ostatní teď stojí, protože my nevíme, jak za rok budeme hospodařit,“ potvrdil Petr Pistulka.

Podle jednoho ze tří jednatelů SMOOT a zároveň starosty Plané nad Lužnicí Jiřího Šimánka, neměli proto na dopravce ani žádné zásadní požadavky na zlepšení dopravní obslužnosti.

Bez ohledu na zvýšené náklady zůstává pro děti do 12 let MHD bezplatná s průkazkou za 20 korun.