Jaroslav Novák dobře zná jeden z nejhorších zimních úseků, který dává řidičům na Táborsku zabrat. Do Jistebnice před kopec Pazderák totiž jezdí téměř denně. Jednou už v pověstném úseku sám zapadl. Přesto tvrdí, že silničáři dělají, co mohou.

„Určitě to zvládají, i když si to moc lidí nemyslí. Ovšem když napadne sníh na celém Jistebnicku najednou, nemohou být hned na všech místech současně. Já bych spíš viděl chybu v řidičích, kteří neumějí v těchto podmínkách jezdit,“ tvrdí Novák, který nesundavá zimní gumy a vždy si raději počká pod kopcem, až ho vyjede předchozí auto. „Většina řidičů se na sebe lepí, nemají zimní gumy a pak svádějí vinu na silničáře,“ soudí Novák.

Právě Jistebnicko patří vedle Malšicka a Choustnicka mezi nejhůře sjízdné úseky v okrese. Silničáři už jsou ale na sníh připraveni, zaskočeni nebudou. „Všechno je připravené, máme k dispozici 12 sypačů na chemický posyp, 17 na inertní posyp a dále 2 kombinované sypače. Připraveno je také několik náhradních vozidel pro případ poruchy. Kromě vlastní techniky máme několik smluvních dodavatelů, a to jak přímo na údržbu některých méně exponovaných tras tak na takzvanou kalamitní výpomoc,“ ujišťuje ředitelka Správy a údržby silnic (SÚS) Tábor Radka Pavlíková.

Připraveny jsou i pracovníci, jejichž stav je posílen o sedm brigádníků. Všechny skladovací haly mají plnou kapacitu. Nepřetržitě bude v provozu dispečerské pracoviště v Táboře. V okrese Tábor se SÚS stará o necelých 985 kilometrů silniční sítě