„Již jeden rok funguje na této signalizaci ovládané tlačítkem zkrácený interval. Na požadavky aktivních občanů a kvůli neúnosnosti a četnosti dopravy byl časový interval „zelené pro chodce“ zkrácen na devatenáct sekund. Pro chodce tedy svítí zelená osm sekund, ale do ukončení klidného přechodu přes vozovku a rozjezdu vozidel má k dobru dalších jedenáct sekund,“ řekl Deníku tajemník radnice Antonín Koliha. Upozornil, že tlačítko pro chodce se nedá zneužít četností jeho zmáčknutí. „Není možné aby semafor vyhověl každému jednotlivci. Interval je přímo úměrný k jeho stisknutí aprodlužuje se v případě jednotlivých stisknutí. Semafor inteligentně „počká“ na více chodců a poté zajistí jejich přechod. Mezičas pro rozsvícení další zelené pro chodce se také mění podle denní doby, “ dodal tajemník. „Chodci jsou povinni přecházet ve skupinách,“ doplnil táborský policejní mluvčí Miroslav Kupka. „V Plané jsou ale chodci ukáznění. Dosavadní řešení přechodu je skutečně nejlepší a nejbezpečnější variantou v tomto průtahovém městě, kde vede pouze jediná páteřní komunikace. Z tohoto důvodu nelze dopravu ve městě jakoliv omezit ani odklonit. Čas je skutečně pro chodce nastaven pouze na nezbytně nutnou dobu,“ upřesnil Kupka dopravní situaci v Plané nad Lužnicí. „Loni proběhla oprava povrchu komunikace, kde byly až deset centimetrů hluboké uježděné koleje. Doprava se tak bezpečně zrychlila a povrch již není pro řidiče jednostopých vozidel problémem,“ zhodnotil policejní mluvčí a povznesl význam dálnice D3.