Už na začátku roku 2001 bylo jasné, že opravy dopravou zatíženou hráz neminou. První etapa stavby začala v květnu. Starosta František Dědič potvrdil, že dlouhodobé uzavření s ohledem na provoz v centru města zamítli, ale krátkodobým uzavírkám se stavbaři a tedy ani řidiči nevyhnout.

Hledání náhradní objízdné trasy totiž nebylo jednoduché. Práce začaly čtyřměsíční rekonstrukcí svahu na vzdušné straně, tedy směrem k sádkám, nad tenisovými kurty, přičemž se dotknou i inženýrských sítí. Městský rozpočet si pro hráz na rok 2001 vyčlenil osm milionů. Státní dotace dosáhne výše 18 milionů korun. Rozpočet opravy ale kvůli změně technologie vzrostl.

Město tak potřebuje dvacetimilionový úvěr, který hodlá čerpat do června následujícího roku a splácet 15 až 20 let. Na druhou stranu díky přiznané dotaci se mohly práce spojit v jednu etapu a udělat vzdušnou i vodní stranu hráze najednou. Navýšený rozpočet se dostal na 37 milionů. Podíl na tom má mimo jiné statika, když se ukázalo, že nestačí mít piloty po čtyřech metrech, ale po dvou, a také neplánované přeložení parovodu z jedné strany hráze na druhou. Zastupitele pobouřil i fakt, že rokování o milionech navíc nepřišlo včas a byli postaveni před hotovou věc.