Před rokem v tuto dobu se museli řidiči projíždějící Veselí nad Lužnicí vrátit zpátky na obchvat. Prvního dubna totiž začala demolice provizorní lávky, která po dobu pozastavení stavby nového mostu spojovala oba břehy Lužnice.
Na konci listopadu 2009 musely být práce na stavbě nového mostu zastaveny, a to především kvůli počasí a pokládce kabelů. Dokončení, které se původně plánovalo na prosinec 2009, se protáhlo do června dalšího roku.
„Muselo dojít ke změně technologie betonáže. Definitivní termín předání stavby je tedy stanoven na třicátého června. Ten samozřejmě dodržíme,“ ubezpečil před rokem ředitel dodavatelské firmy Zdeněk Novák.
Přestože se doba stavby prodloužila a provizorní přemostění bylo nutným operativním řešením, náklady na stavbu mostu nevzrostly. Jihočeský kraj zaplatil za nový most přes Lužnici třiatřicet milionů korun. Veselští se stavbou žádné výdaje mít neměli.
„Na termínu dodání stavby město trvá především proto, aby na sezonu bylo Veselí již plně průjezdné. Překládky kabelů nazpět tentokrát práce nezdrží. O všem se ví dostatečně dopředu,“ ubezpečila loni touto dobou pracovnice krajského odboru investic Jindra Dominová.
Od 1. dubna tedy začali řidiči město opět objíždět. Trasa vedla po obchvatu a do centra se auta dostala zpátky ulicí Podhájek. Pěší a cyklisté mohli využívat lávku poblíž kulturního domu.
Všichni řidiči si oddechli, když se mohli vrátit na svou trasu. Spokojenost ale netrvala dlouho. Během několika dnů zjistili, že velkým zádrhelem je přechod pro chodce. Aby pěší ve směru od náměstí vůbec viděli auta přijíždějící od Tábora, musí vstoupit do silnice.
Stejný problém mají motoristé. Ve výhledu brání betonový nosník. Jedinou možností, jak to všechno napravit, je podle předsedy veselské komise dopravy Rudolfa Adámka posunutí přechodu dál od mostu.
„Zprovozněný most je ideální. Paráda. Člověk nemusí ztrácet čas a kilometry na obchvatu a v centru je za chvíli,“ pochvaluje si rodačka z Veselí Romana Coufalová, která do města dojíždí pravidelně za příbuznými. Jedním dechem ale upozorňuje na nebezpečné úskalí nového mostu, které dodnes trvá. „Přes betony není vůbec vidět na chodce na přechodu a řidič si musí dávat velký pozor, aby se nestalo neštěstí. Lidé jsou zvyklí tady přecházet už roky, takže případné zrušení přechodu by nic nevyřešilo,“ popsala současnou situaci.
„Jsme ve fázi, kdy je zpracovaná projektová dokumentace, vyčleněny prostředky z rozpočtu města a chystá se výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ zmínil včera současný stav týkající se posunutí přechodu veselský místostarosta Václav Matějů.