Opravy jsou totiž téměř u konce a vše nasvědčuje tomu, že termín 8. listopadu firma Swietelsky, která je zhotovitelem, dodrží.

„Práce už jsou téměř hotové, nyní nás čeká poslední noční, kdy se budeme zabývat kruhovými objezdy," ujišťuje Michael Wiedermann, vedoucí stavby. Rovné úseky mají téměř hotové, protože na nich mohli pracovat i během dne.

„Pokud je možné provoz přesunout pouze do jednoho pruhu a ve druhém pracovat, jde to rychleji. Ten poslední den před otevřením uzavírky nás už čeká jen položení finální vrstvy silnice," vysvětluje stavbyvedoucí.

Kvalita čtyřpruhu se stala častým námětem diskuzí. Lidem povrch tak zničený nepřipadal. Michael Wiedermann to však vidí jinak.

„Rekonstrukce opravdu nutná byla. Z auta poškození vidět nebylo, protože šlo o mikrotrhliny, které člověk viděl jen při chůzi. Ale protože tu nejsou chodníky, tak se tudy nechodí a lidi je nezaznamenali. Na devadesáti procentech vozovky ale byly dost znatelné trhliny," popisuje stav mezinárodní silnice vedoucí stavby.

Nové technologie

Jak dodal, pokud by nedošlo k rozsáhlým opravám, komunikace by se už za rok začala drolit a propadávat. Kvůli velkému provozu si navíc zasloužila i novou technologii.

„Použili jsme asfalt nové technologie, s níž se pracuje tak čtyři roky. Silnice by měla být odolnější. Spodní vrstva asfaltu je stejná jako se používá na dálnice, vrchní je pak ale jemnější, modifikovaná a není hlučná na pojezd," objasnil podrobnosti Michael Wiedermann.

Komplikace čekají na řidiče také na Budějovické ulici od Černých mostů dál do města. Dělníci tu opravují povrch a zejména ráno se tu tvoří dlouhé kolony . I tady má být v neděli hotovo.

Autor: Veronika Gigalová